sâmbătă, 28 februarie 2009

DIASPORA

Pentru diaspora.
Am obţinut câteva detalii despre modul de a gândi al multora din diaspora. Îi asculţi şi ai impresia că vorbesc de la postul de radio Europa Liberă, din timpul comuniştilor. Prea puţini se luptă să prezinte România aşa cum este, cu bunele şi tarele sale. Este adevărat că masmedia prezintă tot timpul, practic, crime şi accidente. Ce poţi să faci? Totul se calculează în bani. Nu aduce bani, nu se finanţează, se ajunge la faliment. Geaba vă luptaţi pentru susţinerea lui Băsescu. Şi eu sunt de acord că este candidatul cel mai potrivit la ora actuală, dar cine mă susţine? Ici colo se aude câte o voce timidă, în rest, tăcere. Nu judec ideile lui Paingu4x4 dar admir tenacitatea cu care îşi susţine ideile. Tot timpul iasă la interval cu argumente şi îşi susţine cu tărie opiniile. Printre susţinătorii lui Băsescu, câţi au aceeaşi tenacitate? Ce face diaspora? Care îi sunt opiniile? Dacă îl vrea pe Băsescu, să vină aici să-l susţină, dacă nu îl vrea, să vină să arate de ce. Iar acolo unde sunt ei să arate că România nu este o ţară bananieră, că am avut şi avem genii care au influenţat mersul lumii. Coandă în avioanele cu reacţie, Brâncuş în artă, Saligni în construcţia de poduri, Vlaicu şi Vuia în pioneratul avioanelor cu elice, Eliade în spiritualitate. Avem genii care lucrează pentru NASA. Lista este foarte lungă, atunci de ce se vorbeşte despre România ca despre tâmpita lumii? Voi cei de acolo care insultaţi România, vă insultaţ propria mamă. În Irlanda, dacă cineva vrea să cumpere o casă şi i se spune că a fost construită de români, asta este un certificat de garanţie că s-a lucrat temeinic. Muncitorii de la Baia Mare nu au probleme cu intrarea în Statele Unite. Chiar şi avioul pentru New-Yorc face escală la Baia Mare. Utilajul petrolier i-a bătut chiar şi pe americani la ei acasă. În informatică i-am bătut pe japonezi la ei acasă, un altul a fost declarat geniu de către italieni. Costel Busuioc, un zidar din România a fost adoptat de către Spania ca fiind extrem de talentat ca artist de operă. Peste tot unde merg românii rad medalii după medalii. De ce ponegriţi pe aceşti oameni minunaţi, i-aţi uitat pe: Ilie Năstase, pe Ţiriac, pe Nadia Comăneci, pe Paţaichin, pe Leu, şi mulţi, mulţi alţii care au dus peste hotare faima romniei şi altă dată şi azi? Ce se poate spune despre taraful ţiganilor din Clejani care duc peste hotare, sus steagul mândriei de a fi ţigan? Sunt ei prigoniţi? De ce ponegriţi o ţară pentru câteva gunoaie? Narghita, a fost singurul artist român primit de cătra Indira Ghandi cu covorul roşu. Câţi şefi de stat s-au exprimat că se simt onoraţi să-l primească pe Ceauşescu? Guvernanţii de azi, cu ce sunt ei mai buni decât guvernanţii de ieri? Nu sunt nici pe departe chiar atât de răi, dar presa „liberă” trebuie să se vândă şi ce se vinde bine aici se vinde bine şi acolo: crime, spargeri, violuri. Cu ce sunteţi voi mai buni în relaţiile cu străinii din moment ce nu interveniţi pentru a arăta adevărul despre România. De peste 2000 de ani se trudesc duşmanii să distrugă acest popor. Nu de ieri, nu de azi, ci din totdeauna. Dar această naţie este al dracului de rezistentă. Chiar şi voi de colo, cei buni şi respectaţi sunteţi dovada vie că românii merită tot respectul. Acolo la voi, dacă există un bordel înseamnă că toate femeile sunt prostituate? Dacă aveţi câţiva tâlhari înseamnă că tot oraşul este o bandă de tâlhari? Nu domnilor, unii dintre voi nu gândesc corect şi echilibrat. România nu este o ţară de tot râsul, este la fel ca oricare, poate nu atât de civilizată precum aţi vrea dar este o ţară demnă de respect pentru contribuţia românilor la valorile civilizaţiei umane. Este bine să criticaţi tarele acestei naţii, dar să nu uitaţi ceea ce este frumos şi demn în România şi la români.

joi, 26 februarie 2009

PENTRU ORICE

La această postare se cumulează comentariile pe orice temă. Se poate scrie despre orice.

De ce am plecat de pe blogul Băsescu.

De ce am plecat de pe blog?
Am plecat de pe blogul lui Băsescu deoarece, după aproape un an de postări nu am văzut nici un gest din partea preşedintelui, un gest prin care să arate că ştie despre blog şi că este interesat de dezbateri. Chiar am făcut un apel la preşedinte să ne spună măcar un bunăziua. Vax. S-au postat aici probleme dureroase, unele chiar de importanţă deosebită, fie din spectrul politic, fie din viaţa personală a unor oameni, victime, ai acestei ţări. Nimeni nu a făcut măcar un gest din care să rezulte că şi-a aruncat privirea peste doleanţele lor. Se pare că acolo sus cineva nu vrea să se ştie că existăm.
Ipotetic, ori pe preşedinte îl doare în cot de noi şi ca atare nici măca nu vrea să ştie că existăm, fie cineva a făcut acest blog doar de dragul de a se afla în treabă. În orice caz, din punctul meu de vedere, pe blogul preşedintelui nu am ce căuta.
Pe vremea comuniştilor mai puteai să baţi la o uşă chiar dacă de foarte multe ori nu rezolvai mare lucru sau nu rezolvai chiar nimic, dar azi la cine să te duci. Pe vremea lui Dej am avut de rezolvat o problemă, am trimis o scrisoare şi într-o săptămână am primit răspuns. Azi cui să te adresezi? Nu văd nici o preocupare pentru imagine, doar strict interes pentru ciolan.
Dacă ar fi fost într-adevăr interesat de ceea ce se întâmplă cu alegătorii, ar fi găsit mijloace prin care măcar să se ştie că preşedintele se interesează. Are o armată de cpnsilieri care freacă mangalul dar nu am auzit ca măcar unul să se fi dus în teritoriu, să stea de vorbă cu oamenii şi apoi să-l informeze pe preşedinte. Nu au bani pentru medicamente, nu au bani pentru spitale, nu au bani pentru nimic ce ar putea să fie de interes comun. În schimb au bani pentru pşcăriaşi, au bani pentru propriile buzunare. Cu benii cheltuiţi pentru un parlamentar s-ar putea acorda ajutoare şomerilor dintr-un oraş de mărime mijlocie. Se aruncă precum ulii deşii au afaceri cu nemiluita, afaceri câştigate pe căi ocolite, nu neapărat în afara legii şi nici prin furt. În acest sens voi folosi cuvintele lui Andre Castelot, vizavi de Taleyrand. Se pune că o dată, un mare demnitar al unei ţări cotropite ar fi mers la Taleyrand şi a spus că ăîi dă 2000 de taleri pentru a rezolva la împăratul, o problemă şi nu-i va spune nimănui nimic. Taleyrand i-ar fi răspuns: dă-mi 5000 şi poţi să spui la toată lumea. Aparent era vorba despre mituire. De fapt, Taleyrand nu vindea, ca rezolvate, numai acele probleme care nu mai aveau nevoie să se intervină pentru rezolvarea lor. Oare, azi nu se pot face averi doar transmiţând o informaţie cui trebuie, în timp util. Un exemplu, o lege este votată, este promulgată de preşedinte, informaţia se scurge, şi cineva interesat este pregătit pentru a profita la 2 minute după apariţia în Monitorul Oficial, sau chiar în momentul în care a fost ipărită prima pagină?
Nu faptul că dl. Băsescu nu poate face mare lucru, îi imput ci faptul că nu dă nici un semn că ar fi intresat de soarta celor care s-ar putea să nu-i mai dea votul.

marți, 24 februarie 2009

Drepturile omului

Drepturile omului.
Drepturile omului trebuie să fie doar până la limita drepturilor societăţii. Niciodată drepturile individuale nu trebuie duse până să lezeze drepturile colectivităţii. S-o luăm pe îndelete. Legile ţării dau dreptul unui proprietar dă fac orice doreşte pe zona unde este proprietar. Da, spun eu, cu condiţia să nu lezeze interesele altora.
Dacă cineva umblă gol pe terenul proprietate, dar nu are împrejmuire şi este văzut de trecători, veţi spune că este exhibiţionism. Nu, va spune el, sunt pe proprietatea mea şi fac ce vreau. Este au nu vinovat faţă de societate? Este permis să facă asta?
Dacă un proprietar are relaţii incestuoase în casa lui, şi partenerul de sex este de accord şi nu l-a văzut nimeni, este sau nu o relaţie incestuoasă? Legea spune da, dar dreptul la liber arbitru îi dă dreptate proprietarului. Este la el acasă, nu l-a văzut nimeni şi nu a fost nici viol. Nu a fost nimeni lezat. Este sau nu este cazul ca proprietarul să fie pedepsit?
O familie de homosexuali adoptă un băieţel. Dat fiind natura relaţiilor, societatea nu va pierde un individ normal, prin educaţia copilului primită de la homosexuali? Are societatea nevoie de cât mai mulţi homosexuali?
Se spune că pe vremea lui Marie Tereza, satul Mihalţ din judeţul Alba era împărţit în două tabere. În fiecare duminică erau scandaluri între cele două tabere, scandaluri care de cele mai multe ori se lăsau şi cu câte un mort. Geaba arestări, geaba condamnări la moarte pentru crimă, conflictele nu ncetau. Împărăteasa a ordonat o măsură radicală. A trimis armata, a luat o tabără şi a mutat-o într-un loc, undeva spre Haţeg, se spune că aşa a luat fiinţă satul Măceu. O fi adevprat sau nu, Nu ştiu. Dar o asemenea măsură a fost în interesul societăţii şi a încălcat flagrant drepturile omului. Este de condamnat sau nu este de condamnat ceea ce s-a făcut?
Se spune că undeva, erau mereu probleme cu scandalurile interminabile între două tabere. Se întâlneau în piaţă şi declanşau ostilităţile. Disperate oficialităţile locale au apelat la oficialitpţile centrale să resolve problema. Problema s-a rezolvat în două etape. Prima etapă, a venit armata cu două mitraliere şi a fost secerat tot ce era în picioare. Etapa a doua, demonstraţii de protest deoarece au fost încălcate drepturile omului. A venit armata şi a secerat tot ce era în picioare. Etapa a treia, linişte şi pace de câteva zeci de ani.
Deci, pentru a defini care sunt drepturile omului, consider că este necesar a se stabili până unde se întind drepturile colectivităţii, a se defini drepturile individului în aşa fel încât să nu vină în conflict cu drepturile colectivităţii.
Unii infractori se dedau la găinării mărunte. Legiutorul consideră că nu reprezintă un pericol social şi ca atare le trece cu vederea. Dar, aceste găinării mărunte, repetate la infinit devin exasperante. Un ultim argument. Să te mănânce nasul nu reprezintă un pericol pentru sănătatea individului. Dar atunci când te mănâncă nasul şi cineva te ţine de mâini, nu eşti în stare să-l omori? Dacă pentru a reuşi să te scarpini la nas faci un gest disperat, imediat vin binevoitorii şi spun că pentru un lucru atât de mic ai fost în stare să face o gafă atât de mare?
Cred că avem nevoie de o echipă de legiuitori, competentă, bine pregătită şi să ia la purecat toate legile, să le armonizeze şi abia atunci vom putea vorbi despre drepturile infividuale.

Homosexuali - lesbiene

Homosexualii? Lesbienele? Mai întâi să vedem ce sunt. Schematic, la început nu este sex. Trecând la un stadiu superior se diferenţiază sexele. Nu întotdeauna concordă ceea ce simt maturii. Şi astfel, de la feminin sută la sută până la masculin, fiziologic sunt mii de variante. Dar şi prin ceea ce simt, de la a se iubi femeie cu femeie până a se iubi bărbat cu bărbat, există iar mii de variante. Noi, cu morala creştină suntem pentru cuplul bărbat-femeie suta la sută. Credinţa noastră spune că aşa este bine. Eu nu spun că acei-acele care se află dincolo de credinţa noastră trebuie distruşi, dar nici să scoţi în stradă aceste deviaţii, nu este bine.
Când doi indivizi de acelaşi sex stau într-un spaţiu limitat, sigur vor trece şi la homosexualitate, cahiar dacă la început erau categoric împotriva acestui gen de contact. Or a scoate în stradă şi a tolera deschis acest lucru, mi se pare cel puţin indecent. Apoi mai vin şi mijloacele de informare care pun la îndemâna oricui fotografii şi filme porno, nu este decât făţărnicie. Conştiinţa, propria conştiinţă? Vax albina. Omul nu se dedă la vicii numai atunci când are suficientă libertate de gândire şi de mişcare.
Presupun că printre marii politicieni ai lumii sunt suficient de mulţi homosexuali şi lesbiene doritori(doritoare) de a rimpune, chiar şi cu ajutorul bibliei, morala lor de devianţi.
Pot fi oameni decenţi, civilizaţi, de bun simţ. Personal nu am nimic împotriva lor atât timp cât nu flutură steagul.

luni, 23 februarie 2009

Credinta

Pentru A lu' parizianu 23/02/2009 15:46 – Dumnezeule câtă nedreptate, câtă prigpoană împotriva bieţilor preoţi. Cât sunt de amărâţi, abia dacă îşi duc traiul cu oarece salariu, cu oarece iclejie cu oarece mărunţiş primit ba la un botez, ba la o cununie, ba la o înmormântare, ba la o îngrijire a unui bolnav, unde primesc un asemenea mărunţiş că nici nu merită sa mai taie chitanţă.

Priviţi-i pe preoţi cu ce rable umblă, adevărate nenorocite de Mercedesuri, sau Logane sau WW, sau BMV. Doamne, unde mai pui amărâtele daruri care sunt atât de rău gătite că pur şi simplu hrănesc porcii cu colive. Şi ce zdrenţăroşi umblă şi ei şi familia. Avem nevoie de biserici nu de şcoli sau de spitale. Doamne ce bicisnici pot fi unii enoriaşi.

Totuşi nu înţeleg. Dumnezeu la ştie pe toate, le vede pe toate, le face pe toate dar nu are pricepere la bani. Poate ăsta să fie motivul pentru care mulţi preoţi nu prea taie chitanţe. Ceea ce este interesant, BOB deţine cheia adevărului absolut privind dreapta credinţă, dar nu reuşesc să umple bisericile cu enoriaşi. Se pare că pentru unii preoţi Popa Tanda era un cretin, cei de la alte culte care umblă printre oameni şi seamănă cuvântul biblic sunt nişte cretini, iar Iisus o fi fost un handicapat din moment ce umbla printre oameni şi ţinea cuvântări despre noua credinţă, fără să ceară plată. Preoţii noştri nici la budă nu merg pe jos, asta da credinţă, asta da dăruire.

Domnilor preoţi pentru a construi biserici mergeţi pe drumul lui Iisus, călcaţi pe cărările apostolilor, dăruiţi-vă credinţei precum preotul Galeriu, şi bisericile le vor înălţa enoriaşii, nechemaţi. Când vă vor vedea dăruiţi credinţei, în mod sincer, singuri se vor oferi să mai construiască o biserică. Eu nu dau bani preotului, dar atunci când văd că în lăcaşul Domnului este nevoie să se facă ceva, pun mâna şi fac; nu am nevoie să fiu solicitat, şi nu cer plată.

vineri, 20 februarie 2009

Oameni buni

Cei din alte culte nu au cârjă de aur, nu au mătăsuri; sunt modeşti. Nu atac biserica, nu blasfemiez, dar, de multe ori mă înfurii când văd neruşinarea unor preoţi foarte bogaţi care sfidează oamenii din jur şi care iau utimul bănuţ de la cel nevoiaş.
Un caz s-a întâmplat când preotul a cerut bani de la un nevoiaş ca să-l îngroape pe tatăl său, că dacă nu, nu-l îngroapă. Sărmanul a spus, părinte dacă nu vii să-l îngropi, nici o problemă, la noapte ţi-l pun în curte cu sicriu cu tot. Şi astfel, omul nu a rămas neîngropat. Rămâne la latitudinea fiecăruia să ajute sau nu, biserica. Ei aici nu am făcut decât să relatez nişte gânduri.

Oameni de omenie

Preoţii spun că ei sunt trimişii lui Dumnezeu pe pământ. Ce făcea Iisus? Mergea în lume şi răspândea credinţa, vindeca bolnavi fără plată, hrănea mulţimi fără acere ceva.
Ce fac preoţii? Merg în biserică, ţin slujba aşa cum o ţin. Primesc daruri de la enoriaşi. Primesc bani pe care nimeni nu-i contabilizează. Merg de mai multe ori prin sat, ba cu botezul, ba cu sfântul Ilie, ba cu sfânta Maria, ba mai ştiu eu cu ce sfânt. Dacă faci un bptez, dă-i bano şi daruri, dacă faci o nuntă, tot aşa; dacă ai un bolnav, pentru îngrijire dai bani, î-i moare un părinte şi trebuie să-l îmgropi, dai cotizaţie, şi locul de veci trebuie plătit. Apoi vin sjbele de pomenire la o săptămână, la o lună, la şase săptămâmi, la un an şi aşa până la şapte ani; bani şi bani şi iarăşi bani. Ei sunt furioşi că oameni au şi elalte culte merg printre oameni şi propagă cuvântul lui Iisus. Preotul de la mine din sat spune că nu se poate face asta. L-am întrebat dacă a citit despre Popa Tanda, a spus că nu. I-am povestit nuvela, mi-a răspuns că nu poate face aşa. Chiar şi chiar şi părintele bisericii se crede mai presus de Dumnezeu. Lui Iisus în cel mai fericit caz i se spune sfântul, domnia sa pretinde să i se spună preasfinţia sa, prea fericitul. Toţi se cred mai presus decât toţi sfinţii. Ei au bani de la stat iar la sate au şi terenuri numite iclejii. Că vor biserici, foarte bine. Şi celelalte culte construiesc lăcaşuri de rugăciune, dar cu banii pe care credincioşii îi donează voluntar, dacă nu vrei nu dai. Pentru lucrări vin credincioşi şi ajută fiecare cu ce se pricepe şi după puterile sale.

Iernut

Zilele trecute ascultam un cântec interpretat de Furdui Iancu, Măi Ardeal. În cântec se spunea, printre altele: la Oarba şi la Iernut, a ţinut bătaia mult. Şi astfel mi-am amintit că în peregrinările mele am ajuns şi la Dateşeni, o localitate situată pe malul drept al Mureşului, în apropiere de Iernut şi pe malul opus faţă de Luduş. Acolo am întâlnit un localnic ce trecea oamenii peste Mureş, cu brotul. Acest om povestea despre luptele de la Oarba de Mureş şi Iernut. Spunea că în timpul acelor lupte el era într-o unitate de cercetare. Soldaţii români erau cu faţa spre deal şi cu Mureşul în spate. Sus pe deal erau unităţi germane care trebuiau învinse. Când a aflat că a doua zi trebuiau să cucerească dealul, acest om s-a dus la comandantul său şi a raportat că este localnic şi că el cunoaşte foarte bine terenul; că direcţia de atac îi va duce în faţa nemăţilor, dar dacă ofiţerii vor fi de acord îi va conduce pe cărări ascunse şi îi vor lua pe nemţi ca din oală. A fost refuzat şi s-a dat atac după atac după atac până au fost măcelăriţi cam 14 mii de tineri, nici unul trecut de 23 de ani.
Se vorbeşte puţin despre acele lupte, dar nici un cuvinţel despre, posibil, reaua intenţie a cuiva care dorea ca în acest fel armata română să fie slăbită. Şi azi mai este un locuitor la Hunedoara, care poate povesti. El a fost acolo, cu oile şi i-au murit câteva oi deoarece au călcat pe mine.
Poate a fost aşa, poate nu, dar eu continuu să cred că soldaţii români au luptat cu vitejie acolo dar inutil, deoarece presupun, că cineva intenţionat sau nu, au dus soldaţii în bătaia mitralierelor germane. Nu se vorbeşte despre aceste lupte, cu claritate, cum nu se vorbşte nici despre prima zi de atac de la Podul Ilioaiei. Acolo a murit şi tatăl meu, tot datorită incompetenţei sau unei rele intenţii, în câteva ore au căzut trei divizii.
Un eroism inutil creat cu ajutorul unor ofiţeri români rău intenţionaţi sau incompetenţi. Poate şi azi, cineva doreşte o cădere a României de aşa manieră încât să nu se mai refacă niciodată. Pe de o parte, pasivitatea şi incompetenţa organelor abilitate cu respectarea legii fac să crească infracţionalitatea rromilor, care astfel distrug imaginea României acasă şi peste hotare. Pe de altă parte Tokes şi toată şleahta lor distrug buna conlocuire a românilor cu cu secuii şi ceangăii (ungurii?? din ţinutul secuiesc). Ungurii îşi cam văd de treaba lor, nu se prea amestecă. Dacă nu ne trezim, mai devreme sau mai târziu vom afla că Romănia a fost o ţară undeva în sud-estul Europei.
Poate este aşa, poate nu, poate este un coşmar al meu şi a unora ca mine. În loc să ne unim pentru a înfrânge dezastrul, ne certăm ca ţaţele, politicienii se bat pentru ciolan şi nu observăm cum forţe străine rod la temelia ţării. Voluntar sau nu, cu siguranţă noi îi ajută.

Adulterul

Adulterul.
Una din problemele actuale în societatea noastră o reprezintă divorţurile. Nu voi extinde ideile mele asupra altor naţiuni, prefer să mă opresc la ceea ce ştiu din trăite şi văzute. Cum se ajuge la adulter şi de acolo la divorţ? Pentru asta va trebui să explic ceva, pe scurt ce este femeia şi ce este bărbatul. Se spune că bărbatul doreşte să facă sex oricând dar nu poate, femeia poate oricând dar nu vrea. Din cele scrise despre cercetările ruşilor, se spune că doar 15 la sută dintre femei fac sex cu toată puterea si plăcerea. Prin extrapolare, putem spune că dor 15 la sută dintre bărbaţi sunt capabili de o partidă de sex acceptabilă. Atunci ce ne mai rămâne?
Păi să stăm strâmb şi să judecăm drept. Să începem cu perioada în care o adolescentă este aptă pentru un act sesxual. Se pare că vârsta cea mai potrivită ar fi 17 ani. La acea vârstă apar, în general, la băiat sau fată, apar primii fiori ai dragostei, emoţiile primului sărut.
Cum este pregătit băiatul pentru sex? În general, la 17 ani băiatul face o masturbare în draci. Care este efectul? Se obişnuieşte să obţină satisfacţia fără efort şi într-un timp foarte scurt. în acest caz nu mai simte nevoia de a umble nebun după o cucerire. Dacă fata vrea imediat bine dacă nu, la prima ocazie o masturbare rezolvă problema fără efort. Masturbarea în draci este stimulată şi de filmele de sex de la TV, de accesul la pornografie pe calculator şi de accesul la pornografie pe mobil. Aşa că ocazia face o partidă de sex este foarte mică.
Ce face fata? Pentru ea efortul de a obţine o partidă de sex este infinit mai mic. De peste tot apar oferte de la diferiţi bărbaţi capabili de aşa ceva. Îmi amintesc despre un prieten al meu, băiat fin, de bun simţ, trecut bine de 20 de ani, mi se plângea că nu are ocazia de a face sex decât cu fete tinere. Nu cunosc exact cum era situaţia şi determina acest lucru. Ştiu doar că, fetele tinere, mai ales în primele 6 luni de la dezverginare, sunt înnebunite după sex şi dacă găsesc ocazia nu prea stau pe gânduri. O întâlnire cu un coleg, săruturi fără de sfârşit, excitant, chiar şi o partidă de sex de 5 secunde cu un băiat care se masturbează în draci, face ca imediat, fata, să caute pe cineva să rezolve problema complet. Şi, doar în disperare de cauză, se masturbează şi ea. De obicei, caută un bărbat căsătorit, de obicei un văr, un unchi, delicat, tandru, discret; capabil să termine treaba fără prea multe menajamente.
Dar vine şi vremea măritişului. Fata, de obicei cu destul de multe experienţe se lasă cucerită de un băiat suficient de bine dotat. Nu punem în discuţie aici acele căsătorii din interes pentru avuţie. Deci, după proba de foc, cum dragostea de obicei este oarbă, are loc căsătoria. Treaba merge cât este sita nouă. Dar, nu prea târziu, pentru femeie apare nevoia de ceva nou. Soţul se ştie, sau se crede capabil de a face totul bine, nici nu-şi dă seama că de fapt pierde trenul. Obişnuinţa monotonia, aceleaşi gesturi repetate la nesfârşit duc la dorinţa femeii de a gusta din fructul oprit mai ales dacă are destule experienţe de dinaintea căsătoriei. Şedinţele se repetă până apare un accident, cum ar fi: satisfacţii care depăşesc raţiunea, şansa de o altă căsătorie mai bună; mă rog se repetă până ţine. Uneori, întâmplarea sau un soţ mai vigilent face ca toată tărăşenia să iasă la lumină; alte ori soţia se hotăreşte că musai să fie singură.
În acest sens, pot afirma cu certitudine că majoritatea căsătoriilor se încheie pe baza compatibilităţii bioritmice fizice în sincronie de fază, şi incompatibilitate intelectuală sau opoziţie de fază a sinusoidei intelectuală. Aspectul sexual nu durează, dar o compatibilitate intelectuală, la care se poate adăuga şi o oarecare compatibilitate afectivă poate atenua efectele dezastruoase care pot apărea după repetarea adulterului. Prelungirea unei căsătorii de acest tip poate avea loc în următoarele ocazii: femeia are copii, femeia nu are unde se duce, continuarea căsătoriei se impune prin karmă. Subiecţii au nişte lecţii de învăţat şi ca atare trebuie să suporte consecinţele unei căsnicii plină de evenimente neplăcute. În general, o cimpatibilitate intelectuală ţi în simfazie, poate face ca un cuplu să treacă peste ceea ce se poate numi păcatele tinereţii.
Liberalizarea sexului, apariţia de fel şi fel de îndemnuri la sex: filme, reviste, neruşinarea unor gesturi excitante, precum şi uşurinţa în obţinerea divorţului duc, practic, la dispariţia amiliei tradiţionale. Dacă, undeva în Ardeal, într-o localitate de saşi, se spune că în 300 de ani au fost două divorţuri, azi, într-un orăşel din sudul ţării, la tribunal 80 la sută din procese sunt procese de divorţ
Geaba se spune că educaţia de acasă primează. Ce educaţie poate fi aceea cu cheia legată cu aţă şi pusă la gâtul copilului? Societatea vrea să vândă, este societate de consum şi pune la îndemâna copiilor tot ce se poate despre sex.
Apoi, la vârsta adolescenţei, pune în practică ce a văzut în filme. Societatea nu pune nici un fel de oprelişti împotriva aceste destrăbălări generale. Ba mai mult chiar, în majoritatea filmelor americane găseşti cel puţin un cuplu în care doamna, cu enşpe mii de experienţe, cu unu sau doi plozi, Dumnezeu ştie cu cine făcuţi, iar domnul, un tip cumsecade care acceptă să se înhame în a creşte odraslele nu ştiu cărui hăndrălău. Nu ar fi nimic de condamnat în a sări gardul. Ceea ce este deranjant în toate aceste daraveli este faptul că unu din cinci copii nu poartă numele tatălui nativ. Nici măcar atât simţ de răspundere, de decenţă din partea multor femei, acela de a face copii numai cu soţul, în rest, dacă este destul de prudentă, nu are decât să-şi pună poalele îm cap cât doreşte. Aici cred că ar fi bine ca la divorţ, unde sunt copii, să se facă testul ADN şi tatăl să plătească pensie alimentară numai pentru copii la care testul confirmă paternitatea, în rest să se descurce doamna. Doamna, uneori spune că s-a săturat de sex şi s-a hotărât să devină soţie credincioasă. Nimic mai fals deoarece sexul nu este friptură de curcan de care să te greţăleşti şi să n-o mai doreşti veci.
În acest sens, pentru reducerea numărului de divorţăuri mi se pare a fi rezonabilă şi uşor de realizat, metoda chineză, logodna de un an, timp în care se apelează la astrologi care analizează dacă această căsătorie are şanse de reuşită, şi ce ar trebui ca lucrurile să fie cât de cât în limitele normalului. Doar în cunoştinţă de cauză, se poate folosi liberul arbitru, eficient şi pozitiv.
Indiferent de durata logodnei, cred că ar fi de folos o analiză astrologică, înainte de a fi rea târziu. O fi dragostea oarbă, dar dacă te duce la groapă, măcar şti că este vorba de un risc asumat.

miercuri, 18 februarie 2009

VIOLUL

VIOLUL.

Faptă (pedepsită de lege) comisă de bărbatul care constrânge prin forţă fizică o femeie să aibă cu el relaţii sexuale.(DEX).
Eroare de greşeală domnilor, ca definiţie pare corectă, dar se pare că viaţa concretă nu prea a intrat în dicţionar la capitolul ăsta şi ce te faci când o , să-i zicem o fiinţă de sex feminin, îl îmbată, sau poate nu, pe un bărbat, îl leagă apoi îl supune la actvităţi sexuale pe care el nu le vrea. De exemplu, să-l excite la maximum apoi să-i dea cu tifla; sau, să-i cânte la torogotă, sau pur şi simplu să facă sex cu el până la istovire. El să spună „nu” tot timpul iar ea să mai vrea o dată. Fapta bărbatului se numeşte viol, dar a femeii? Cum treceţi în dicţionar abuzul sexual al femeii asupra bărbatului?
Voi prezenta câteva situţii posibile. Inviţi o femeia la o seară de petrecere, bine înţeles că ea dă impresia că va plăti în „natură”. Mergeţi la un restaurant de lux, cheltuieşti leafa pe două săptămâni şi totul este OK. La tine acasă, se dezbracă şi când să zici hop, nu mai vrea. Tu în culmea excitaţiei forţezi nota, ea urlă „viol” şi astfel pentru nici zece secunde înfunzi puşcăria 7 ani. Ba poate fi chiar mai rău. Vă simţiţi foarte bine şi după o oră merge puşcă la poliţie, declară violul şi apoi merge la medicul legist pentru probe biologice. Una chiar spunea că femeia are dreptul să se oprească oricând. De acord, oricând, dar înainte de a ajunge la masă, nu după.
O altă situaţie. I se propune o şedinţă de sex în doi sau trei sau patru, mă rog. Se află tărăşenia. Părinţii declară violul şi astfel ori primeşte o sumă grasă ori unu, doi sau tineri sunt distruşi pe viaţă. Se mai poate ca însăşi părinţii să organizeze ceea ce numesc ei viol.
Dacă încerci să te apropii de o femeie spune că este hărţuită sexual, dacă nu o bagi în seamă, spune că eşti homosexual. Dacă o iei cu fineţuri, spune că eşti prost. Dacă o iei niţel mai tare, spune că o maltratezi. Şi mai este un caz al dracului, masochistele. Da, sunt unele tipe care cer bătaie. Dacă vrei s-o ai trebuie mai întâi să-i tragi un toc de bătaie. Apoi mai sunt sadicele, care dacă nu te laşi bătut, ba chiar îi tragi o scatoalcă în semn de protest, gata violul, gata maltratarea. Este adevărat că în uniunea sovietică s-a încercat ca pentru stoparea violutilot, violtorii să fie condamnaţi la moarte. Rezultatul a fost contrar aşteptărilor, numărul violărilor creştea vertiginos, aşa că legea a fost abrogată. În Suedia s-a încercat altceva. Violatorii să aibă de ales între închisoare şi castrare. Se spune că un recidivist ar fi acceptat castrarea, deoarece, spune el, oricum nu se va putea stăpâni.
Libertatea actului sexual duce de cele mai multe ori la distrugerea viitorului unor tineri şi tinere. Cred că este o făţărnicie din partea societăţii. În timp ce preoţii caută să convingă despre necesitatea fidelităţii, pe telefonul mobil se dau filme porno. Ce vor face doi tineri, care sub un umbrar vizionează un film porno? Unde mai sunt tandreţea, emoţiile primului sărut când totul se rezumă la o simplă împerechere sub imboldul unei excitaţii cărora nu le pot rezista. Banul a făcut ca făcutul dragostei să se transforme într-o împerechere animalică.

marți, 17 februarie 2009

CUM NE VĂD

CUM NE VĂD
Chiar nu vreţi să vedeţi că UE vrea o românie fără români? Nu vedeţi că UE dirijează finanţarea în două direcţii: spre consum şi spre dezvoltarea infrastructurii pentru ca ei să-şi poată dezvolta transporturile, să poată duce cât mai repede bunurile ce trebuiesc consumate. Grâul, când se face nu este bun, importăm; când nu se face, importăm. Brânza nu este bună dacă nu este vidată. Ciobanii noştri să-şi facă brânzărie electrificată la 50 de kilometri de ultimul stâlp de curent. Ce tradiţie, ce brânză la burduf, ce brânză la putină, ce telemea. Românii nu pot altfel decât după indicaţiile lor. Încurajează corupţia politicienilor români şi, practic, linşarea românilor, deocamdată, în Italia. Ca răspuns BOICOTAŢI TOT CE ESTE ITALIAN.
Şi pentru că veni vorba despre italieni, îmi amintesc despre cazul Mailat. O doamnă, soţia unui amiral, mare grangur, hălăduieşte pe poteci lăturalnice singură şi neajutorată. Să presupunem că soţul fiind la serviciu, primeşte două veşti, una că Italia este atacată, pe de o parte, iar pe de altă parte că soţia este violată şi ucisă. Ce randament va da amiralul în acţiunea de apărare, unde deciziile trebuiesc luate instantaneu şi cu maxim de luciditate? Cineva doreşte să ne arate cât suntem de proşti că îmghiţim ciulamaua lor. Nu cred că armata italiană este condusă de nişte cretini care nu s-au gândit la nişte de protocoale privind securitatea familiilor persoanelor de decizie. Cine ar putea să creadă o astfel de imbeclitate. Cine? În primul rând italienii care au sărit urgent la gâtul românilor, mai ales asupra acelora care aveau o activitate cât de ct profitabilă. Domnilor italieni, prea a fost cusută cu aţă albă acţiunea autorităţilor dvs.
Apoi, avem şi noi unele zone unde se vorbeşte mult şi se face puţin sau deloc. În acele zone, dacă vine cineva din afară şi este eficient, imediat este taxat de hoţ şi pârliţii sar să-l linşeze. Mai degrabă, autorităţile italiene au nevoie de nişte ţapi ispăşitori, de nişte supape de descărcare pentru a-şi acoperi incompetenţa. Părerea mea. Păcat că un român zace într-o închisoare străină din vina unor autorităţi incompetente, că nişte oameni paşnici şi muncitori riscă să fie linşaţi din vina unor autorităţi incompetente. Cred că a venit vremea SĂ BOICOTĂM TOT CE ESTE ITALIAN. Să revenim la sentimente mai bune când italienii se vor trezi.

PSD

Paingule, cum poţi să spui asemenea enormităţi despre PSD? Acolo sunt numai fetiţe, nişte bombonele. Ele sunt atât de naive încât nu ştiu să facă altceva decât să joace şotron. Bietele fetiţe, este adevărat că pietrele cu care se joacă sunt puţin cam prea strălucitoare, de vină este mătuşa lor care le-a lăsat moştenire. Cât despre tataia Nelu, el este un buni care spune poveşti cu făt frumos celor care vor să îl asculte, până adorm. Este adevărat că pe acolo mai este şi prostul satului, dar acela este aşa de nevinovat mititelul. La mintea lor aveau nevoie să se joace în praf, şi cum nu prea se găsea praf au transformat economia naţională în praf şi pulbere.
Doamne, doamne câtă cruzime din partea ta Paingule. Că nenea Patriciu a mai trecut pe acolo, că a mai trecut şi Vântu, nu s-a ntâmplat nimic. Cu nenea Patriciu, sau nenea Adi a fost bine, nu le-a stricat jocul iar vântu nu le-a spulberat praful, mai era nevoie de ceva praf pentru a arunca în ochii credulilor, aşa că este necesar ca imediat ce poţi, să le ceri scuze şi în semn de respect să le oferi câte o pereche de brăţări reglabile şi cu cheie; dar să fie din oţel, din aur ar fi prea fragile iar dacă ar avea şi pietre scumpe, s-ar mai pierde pe drum şi amărâţii ăia de la justiţie, boşorogii ar avea pretenţii ca alţii să le adune şi să le pună în puşculiţa lor.
Ba a mai fost şi deşteapta aia de Monica, parcă ar avea numele. Auzi bre, mai voia să scoată la lumină chestia cu şotronul de la SECU, cine a mai jucat pe acolo. Bine că Tataia Nelu a fost pe aproape. Ştia tataia că mai sunt fetiţe şi pe alte uliţi care vor să joace şotron la nesfârşit, aşa că le-a convocat pe toate să joace hora unirii pe imaginea celei care mai credea în democraţie, hăbăuca dracului.
Şi uite aşa, nene Paingule ajungem să insultăm nişte fetiţe atât de nevinovate precum fetiţele de la PSD.

Răspuns-o1

paingu4x4 pt zembrevis
17/02/2009 14:43
Paingule nu te răsti la mine. Şi tata Mao măsoară înainte de a tăia. N-o lua pe scurtătură. Se spune că în Japonia pentru aceeaşi infracţiune, cuantumul creşte proporţional cu poziţia socială a inculpatului. Dacă pentru o infracţiune, un analfabet poate fi iertat, pentru aceeaşi infracţiune, un om şcolit poate primi ani grei de închisoare. Ideia este că poziţia socială îţi permite accesul la instruire, să cunoşti legile şi să le respecţi. Nu acelaşi lucru despre un om care nu are acces la instruire. La noi este invers, cu cât un om este mai bogat cu atât pedeapsa se diluează până la dispariţie.
Mai am aici de făcut două precizări vizavi de exprimarea preşedintelui în două cazuri. În primul rând „să trăiţi bine”. Eu am înţeles-o ca pe o urare. Ne-a urat să trăim bine. Răuvoitorii au lansat-o ca pe un angajament. Adică, domnia sa ne va face să trăim bine şi nu se ţine de cuvânt. Asta este cum ai merge cu şoferul la drum. Tu eşti proprietarul maşinii dar nu o conduci tu. Îi spui şoferului să meargă mai tare, el spune că nu se poate. Maşina este a ta, şoferul este angajatul tău, dar legea nu-ţi dă voie să faci ce vrei tu, când vrei tu şi nici de concediat nu-l poţi concedia cum şi când vrei.
Preşedinte jucător, bănuiesc o expresie diferită de ceea ce se spune. Jucător poate fi şi la barbut, şi la popice dar poate fi şi un jucător de bridge sau alt joc de inteligenţă, or asta este altă gâscă în altă traistă. Poate s-a exprimat în sensul că, fiind un preşedinte jucător, va şti să dejoace jocurile celor din umbră. Presupun că preşedintele nu este nici dansator nici păpuşar. Presupun a fi un om care poate cuprinde jocurile minţii, jocurile de strategie şi poate într-o bună zi ne va dovedi că merită premiul cel mare.
Chiar şi Paingul afirmă aici, prin citate din constituţie, că de fapt preşedintele este ca apa sfinţită; dacă nu ajută măcar nu strică.

luni, 16 februarie 2009

Patriciu

Semnificativ ori nesemnificativ.
Semnificativ ori nesemnificativ depinde pe ce scaun stai. Ceea ce poate fi vital pentru unii, pentru alţii poate fi nesemnificativ. Pentru unul care are un venit lunar de 5000 roni, 10 roni este o sumă nesemnificativă dar pentru cel care nu are ce mânca, 10 roni însemnează două mese, ceea ce este vital. Bicicleta mea, pentru unul cu un BMW este nesemnificativ, pentru mine bicicleta cu care merg la servici este vitală, deoarece dacă nu merg la service rămân fără pâine.
Sau, cum ar fi tragedia celor trei prune. Undeva, la marginea unui oraş, un cetăţean a fost ucis deoarece a fost prins în timp ce fura prune. La autopsie s-a constatat că mâncase trei prune. S-a făcut mult tapaj că omul a fost ucis pentru trei prune. Eroare, nu a fost ucis pentru trei prune ci pentru că a încălcat proprietatea cuiva. A furat trei prune, nesemnificativ pentru unii. Dar dacă fiecare trecător pe sub prun, la 100 de trecători, prunul era cules, ceea ce era semnificativ pentru proprietar.
Dacă mergi pe lângă prunii unui proprietar care are 100 de pruni şi ceri 3 prune îţi va spune să iei o traistă. O traistă de prune era nesemnificativ pentru proprietar deoarece era un trecător la 2 sau 3 săptămâni.
Dacă poliţia prinde un făptaş care a rupt o floare în parc şi îl amendează cu 100 roni, lumea va sări cu gura că de ce să plătească 100 roni pentru o floare, care este ceva nesemnificativ. Dar dacă fiecare trecător ar rupe câte o floare, parcul nu ar mai avea flori ceea ce devine foarte semnificativ.
Aşa şi cu domnul Patriciu, semnificativ sau nu petrolul şi gazele nu prezintă interes. Este semnificativ faptul că o parte din teritoriul românesc a fost înstrăinat. Semnificativ sau nu, cineva a încălcat dreptul de proprietate a statului roman ceea ce este foarte semnificativ. Ori a trăda interesele unei ţări este un act de înaltă trădare şi pentru asta, în timp de pace pedeapsa este închisoare pe viaţă iar în timp de război pedeapsa se reduce la un glonte, ceea ce a fost nesemnificativ pentru trădător, un glonte devine foarte semnificativ atunci când îl primeşte în cap. Ceea ce spune domnul Patriciu că ar fi nesemnificativ pentru domnia sa, în codul penal se numeşte înaltă trădare şi se pedepseşte ca atare, ceea ce devine foarte semnificativ pentru domnia sa dacă va fi găsit vinovat.
Demn sau, Patriciu şi ai lui trebuiesc cercetaţi temeinic, fără părtinire sau chichiţe avocăţeşti, E nevinovat? Poate. Atunci să se afle cine a trădat.

duminică, 15 februarie 2009

Solidaritate

SOLIDAITATE.
Am citit cartea lui Kipling, Cartea junglei, cândva demult. Şi răzleţ mi-a venit în gând, cu ce este mai civilizată, mai bună societatea noastră? Şi astfel am ajuns la Pietrele împăcării. În jungla lui Kipling fiecare trăia îm felul lui şi după cum l-a lăsat Prea Înaltul, ierbivorele cu ierburile lor. Se mai luptau între ele pentru un smoc de de iarbă, pentru o femelă mai cu vino încoa, sau o atenţie sporită pentru ca nu cumva un doritor să vină să le ia pielea. Dincolo, carnivorele căutau să-şi mai umple maţul cu ceva delicateţuri. Se plimbau, ocheau, alegeau. Erau şi ele conştiente de faptul că posesorul pielii nu putea fi convins să facă asemenea sacrificii încât să lase pielea pe colţii domnului tigru sau ale altor fiinţe asemănătoare lor. În general, mai un smoc de iarbă mai un os de ros, permitea desfăşurarea unei vieţi, dacă nu de huzur măcar de un trai lejer.
Dar ceva a venit să le strice dulcea tihnă; o secetă cumplită, parcă a luat cu mâna toate resursele de hrană şi indiferent de neam toate aveau buricul prea aproape de spinare ca să le fie convenabil. Necazul era că apa parcă intrase în pămâmt sau se duse în ceruri.Nici roua nu era sufcientă pentru a stâmpăra setea ce chinuia toate vietăţile. Râul a scăzut aproape de tot şi aşa apele au scos la soare nişte stânci. Cei bătrâni îi spuneau Stâncile Împăcării. În astfel de situaţii veneau la apă toate animalele. Căprioara bea apă lângă tigru, fără mici o teamă. Maimuţa nu se ferea de bivol iar şarpele era prea sleit pentru a mai merge la vânat. Când apăreau stâncile împăcării era un sacrilegiu să se mai facă vânătoare. Venise marea minune care împăcase toate neamurile. Ploile, care după o vreme au început să pice, a readus viaţa la ceea ce ştia toată lumea, starea de vânători şi vânaţi.
Prin analogie, cred că apar stâncile împăcării. Dacă cei bogaţi nu dau salarii, vor fi mişcări, fabricile nu produc, comercianţii nu au ce vinde, bogăţiile se duc precum făina din traista orbilor, uşor şi pe nesimţite. După postările de pe blog, chiar şi opozanţii par speriaţi şi mai că încet încet înclină spre a-l vota pe Băsescu.
Em acum o secetă cumplită care bântuie în toată lumea. Acea secetă cumplită ve descoperi stâncile împăcării „alegerile”, cred că este tmpul să aplicăm legea împăcării. O fi Băsescu dracul gol, cred că toată lumea ar trebui să se împace cu el dracul până trecem puntea, să-l sprinine pe Băsescu, să-l oblige să facă să revină ploile care la rândul lor vor readuce acea viaţă lejeră dar şi plină de lupte pentru ciolan.

sâmbătă, 14 februarie 2009

Conflict de interese

Conflict de interese.
Vă preocupă atât de mult dacă cineva de colo este rudă cu altcineva de dincolo, se pare că.. se presupune că... ahaaa... nu ţine cioaca. Măi fraţilor, se poate atât de bine ca doi oameni complet străini să fie atât de ataşaţi încât şi-ar da viaţa unul pentru altul, şi tot atât de bine doi fraţi să se urască de moarte. Eu cred că este mult mai bine să vedem care este eficienţa unui colectiv. Am să vă dau un exemplu concret.într-o comună de undeva, Tata era în proces cu primăria, în acelaşi timp a fost necesar să fie angajat un agent agricol. La concurs participă mai mulţi candidaţi, Nora, absolventă a facultăţii de drept, care locuia în localitate, participă şi ea. În comparaţie cu absolvenţii de liceu, bneînăţeles Nora era mai bine pregătită. Vin alegerile, din partea unui partid, Nepotul este ales primar, Tata este ales viceprimar. După un timp se impune angajarea unui juristconsult. La concurs nu se prezintă decât Fiul care este absolvent al facultăţii de drept şi are la bază şi masteratul. Problema este că în acest timp se asfaltează drumulprincipal, se construieşte clădirea unui liceu, se construiesc grupuri sanitare moderne, se introduce încălzirea centrală la şcoală. Apoi se mai amenajează trei locuri de jocă pentru copii, cu leagăne şi tobogane, cu bănci şi garduri împrejmuitoare şi asta în mai puţin de patru ani. Şi totuşi s-au găsit voci care să-i defăimeze.
Scurt, nu gradele de rudenie contează ci rezultatul muncii în echipă.

Care este ţinta?

ARGUMENTE.
Ne dăm de ceasul morţii şi condamnăm după ureche. Dacă nu aş fi respectuos mai că aş spune că suntem cu toţii lipsiţi de logică. Ne antrenăm aici şi bârfim ca la colţ de stradă, ca nişte ţaţe. Personal consider că ceva nu este în regulă. De ce spun asta? Pentru că atât presa cât şi noi condamnăm fără să facem o precizare fie a sursei fie că este vorba de o presupunere personală.
Pentru că pentru a spune despre un om că este hoţ, trebuie ca cel puţin o dată să fi fost prins şi pedepsit într-un fel; fie ciomăgit de păgubaş, fie cercetat de poliţie pe dovezi certe fie judecat şi condamnat. Or, atât timp cât Patriciu nu a fost condamnat nu putem spune că fură, că Iliescu este idiot, că Băsescu este aliatul mafioţilor. Cred că cel mai bine este să ne exprimăm cu totul altfel. Încerc să dau câteva exemple. Despre Patriciu putem afirma că a fost cercetat pentru cutare sau cutare fraudă, că Iliescu are orientări pur comuniste şi aplică acele metode pe care, probabil şi le-a însuşit când a fost la Moscova. Mai putem afirma că este posibil ca Paingu să fi fost securist deoarece după modul de exprimare se aseanănă foarte mult. Despre dl Băsescu, eu afirm că este o fire echilibrată deiarece, graficul domniei sale arată un om echilibrat psihic şi că, după părerea mea nu are tare care să-i interzică accesul la candidatură. Despre dl Iliescu pot afirma că, după graficul domniei sale, este total dezechilibrat şi că setea de putere depăşeşte orice limită.
Spun toate acestea deoarece graficul pe care îl am, asta indică. Graficul poate greşi, ca atare nu afirm cu certitudine despre cineva că este perfect sănătos mintal şi nici că este nebun. Sănătatea mintală, o poate atesta doar relativ, doar un psiholog. Eu nu sunt psiholog nici astrolog cu atestat deci nu mă hazardez în a pune etichete. Aici, se poate pronunţa un om competent, precum ar fi Urania.
De aceea , personal consider că ar trebui să trecem la afirmaţii de genul, ziarul cutare spune că X ar fi cercetat de procuratură pentru fraude, că domnul cutare a opromis că scoate bani din buzunarul propriu şi nu s-a ţinut de cuvânt, că domnul cutare, alesul cutărui judeţ, când merge în parlament doarme ca o valiză în gară.
Cred că nu este decent să condamnăm după ureche. Şi despre mine s-au spus multe, dar nimeni nu vine să-mi contrazică ideile cu argumente. Ba că sunt comunist, ba că sunt nebun, şi câte multe altele.
Vă porcăiţi între voi, unii se dau balene de parcă ei au pus coadea la prună. O fi un blog deschis, dar ce pe aici nu văd nici o uşă nici pentru porci nici pentru măgari. Aici este un loc pentru oameni şi este de aşteptat ca fiecare să ne purtăm ca atare.
În ceea ce priveşte orientarea corectă ar fi îndreptarea tunurilor spre cei care trebuie să aplice legea şi nu o fac. În special procuratura şi justiţia ar trebui supuse unui bombardament cât se poate de dur. Ei au în mână toate instrumentele pentru a diminua corupţia, cât despre stopare, este un vis prea îndepărtat.

joi, 12 februarie 2009

Europa

Cum am fost până în 89? Nadia Comăneci a deschis nota 10, pentru prima dată în istoria gimnasticii. Ducadam aducea din Spania cupa. Chiar şi Juan Carlos a fost mirat de talentul românilor la fotbal. Românii luau toate premiile la corurile de copii la concursul din Italia. La Geneva, la concursul de inventică rădeam 80 la sută din medalii. Pe japonezi îi băteam acasă în informatică. Eram pe locul unu în lume în utilaj petrolier, eram pe locul 3 în lume în pescadoare. Am construit Canalul, am construit Transfăgărăşanul, am construit metroul, am construit combinate chimice în Iraq, în Iran. Tractoarele de la Braşov se vindeau în Turcia, în Egipt şi în multe alte părţi. Am construit hidrocentralele de la Porţile de Fier, de la Motru, de la Bicaz. Am construit combinatele siderurgice de la Reşiţa, Hunedoara, Galaţi, Călăraşi şi mai câte altele.
Ceauşescu vorbea fluent şapte limbi, se plimba prin Londra cu trăsura însoţit de regina Angliei, am fost vizitaţi de preşedinţi ai USA şi din alte părţi. Am plătit datoriile de 13 miliarde de dolari şi ne-au mai rămas 3 miliarde plus redevenţele pentru combinatele petrochimice. Peste tot arboram cu mândrie steagul tricolor.
Ce ne-a adus revoluţia? Dreptul de a merge să slugărim Europa. Acea Europă care nu suporta faptul că am început să acordăm împrumuturi în condiţii mai avantajoase decât FMI şi BM. Nu puteau suporta că în loc să cumpărăm de la ei, cumpărau ei de la noi. Până îm anii 60, nemţii veneau în România şi cumpărau mezeluri cu nemiluita. În Alimentare erau munţi de ciocolată, laptele era la colţul străzii, la măcelării carnea era pe alese.
Ce merite are acea Europă care a măcelărit milioane de băştinaşi şi le furau aurul şi alte bogăţii. Spania din America de Sud, Portugalia din Africa, Franţa din Africa şi Vietnam, Anglia din India, Canada, Noua Zeelandă şi Australia, şi din alte părţi. Belgia din Congo, Germania din America, Italia din Africa. În timp ce ei îşi clădeau economia şi civilizaţia noi eram zidul de care se zdrobeau popoarele migratoare; din răsărit tătarii şi mongolii, din nord polonezii, din sud turcii.
În timpul comunismului posturile europene îndemnau partizanii să lupte că vor veni americanii şi ne vor elibera, şi aşa au murit sute de oameni, timp de 8 ani, până când au fost învinşi în 1956. Acele puteri pe care voi le lăudaţi, acele puteri ne-au dat pe mâna lui Stalin, au permis ca Armata Roşie să rămână în ţară. În schimb blamaţi memoria lui Dej care a plătit cu viaţa curajul de a impune sovieticilor să-şi retragă armata.
Starea de azi se datorează acelor ţări mult lăudate care ne-a transformat din furnizori în consumatori. Azi avem peste 70 de miliarde datorii şi ne încurajează să împrumutăm în contionuare. Fac tot ce pot să ne ia bogăţile naturale, să devenim chiriaşi în proproia ţară. Dacă nu ar fi aşa, de unde ar avea politicienii bani pentru campanii electorale? Încurajează CEDO să dea soluţii care să ne sărăcească.
Ca să vezi ce fac ţările democratice vizionează filmul Zeitgeist.
Nu aveţi pic de discernământ şi v-aţi vândut conştiinţa pe un blid de linte. Mulţi dintre cei plecaţi ne fac de ruşine. Voi nu sunteţi solidari. Dacă nu vreţi să faceţi în aşa fel încât să fiţi mândri de neam, măcar tăceţi din gură şi lăsaţ-ne cu necazurile noastre. În timp ce politicienii voştri încurajează corupţia de la noi pentru a deveni şi noi sclavii lor, iar România o enclavă a sărăciei în UE, noi ne plângem unii pe umerii altora. Suntem un popor bătut de soartă, dar al dracului de vivace. De 2000 de ani vor să ne distrugă, dar nu au reuşit şi nici nu vor reuşi. Mulţi, dintre voi, crescuţi şi şcoliţi în timpul lui Ceauşescu, când aţi mers acolo aţi demonstrat ce meseriaşi destoinici sunteţi, cât de pricepuţi. Nu sunt de partea nimănui, sunt de partea neamului meu şi a pământului unde m-am născut. Asta, ştiu că şi pe voi vă arde la inimă şi într-o bună zi, dacă nu veniţi acasă, totuşi uneori veţi vărsa lacrimi de dor.

Răspunsuri3

E s/a
xxx
09/02/2009 18:34
În numele democraţiei permit ca politicienii români să facă toate jafurile posibile, iar atunci când apare un politician pus pe treabă acesta devine periculos pentru ei şi ca atare se trece la atacuri directe. CETĂŢENI ROMÂNI, de etnie maghiară, română, turcă, bulgară, toate etniile, treziţi-vă, altfel ori o să cădem în budă ori ne vom lua lumea în cap.
xxx
09/02/2009 18:29
Să luăm ca prim exemplu făţărnicia politicienilor. Vine biserica şi se opune legalizării prostituţiei. Dar ce prostituţir mai mare vreţi decât amestecul preoţilor în politică? Parlamentarii refuză legea pe motiv de morală. În schimb pe telefoanele mobile găseşti filme porno câte vrei, deh, grija pentru educaţia tinerei generaţii. Dai toate drepturile elevului chiar şi acela de a umili, de a înjosi de a insulta cadrele didactice, apoi pretinzi morală profesorilor. Cei care aveţi cât de cât luciditate, priviţi cum se deznaţionalizează un popor.
xxx
09/02/2009 18:24
Nu cred în dorinţa europei de a vedea o românie puternică economic. Au nevoie de resursele naturale, iar pentru noi o civilizaţie suficientă pentru o piaţă de consum. Să le frecăm duşumelele şi să le consumăm alimentele în amestecuri cu zeci de E-uri.
zem brevis
09/02/2009 18:20
Cândva, am avut o problemă şi m-am adresat organelor superioare de partid. A venit un delegat, mi-a ascultat necazul. În încheiere am spus că am convingerea că partidul îmi va înţelege necazul şi că îmi va face dreptate. Delegatul m-a bătut prieteneşte pe umăr şi a spus: bine, bine. Şi asta a fost tot. Cam aşa se rezolvă problemele româniei pe plan interţional, ne bat pe umăr şi ne încurajează să construim democraţia, dar în fond finanţează corupţia pentru ca tot timpul să fim la cheremul lor.
pt diaspora
09/02/2009 18:01
http://www.trilulilu.ro/ionelutzu2000/7d3caa81fc4b28 /
.........
09/02/2009 17:54
Atat timp cat forte externe vor o Romanie fara romani, la Bucuresti hotii si lichelele vor avea puterea.
Paingule, tema ta este cu dus -întors. După cât sunt de vicleni marii îmbogăţiţi se poate spune şi aşa: Măi Patriciule, n-ai vrea tu oarece grăunţe şi să-ţi mai faci şi oarece reclamă pozitivă? Apoi, îm faci parte şi mie de o bericică. Uite cum faci, eu îţi dau un pont, tu dai în judecată, SRI-ul şi fraierii plătesc. Şi cum imaginea domnului Patriciu a fost şi este oarecum şifonată, un asemenea scenariu ar fi fost bine venit. Garantezi cu capul că nu a fost posibil şi un asemenea scenariu? Apoi mai este şi un mic schepsis, de ce să contribui eu la tărăşenia asta? Să plătească vinovatul.


Pt clujanul
Prietene, indiferent dacă îl votezi pe Băsescu sau nu, dacă iubeşti românia eşti şi prietenul meu. Sunt de acord că nu este deloc de bon-ton să vorbeşti în numele unei mulţimi ca şi cum aceasta te-ar fi delegat. Trebuie să recunoşti că diaspora este împărţită, unii îl votează, alţii nu îl votează, unii îl înjură iar altora nu le pasă.

Macovei a făcut ce a făcut şi a plătit. Problema e, dacă a fost cineva alături de ea. Noi, atunci ca şi acum stăm de o parte şi aşteptăm ca problemele noastre să le rezolve alţii. dacă reuşeşte, vrem şi noi, dacă pierde, ce eu sunt de vină? Asta e. Dacă Macovei este un om de valoare, de ce un cunoscut apropiat nu vine aici să ne explice, şi dacă merită, să postă până se roşesc firele internetului. A colaborat cu securitatea¬ ? Dar azi chiar nimeni nu a colaborează cu SRI. Dacă lângă Monica era un terorist, să fi tăcut din gură? Dacă lângă ea era un spion, să fi tăcut? Să fi făcut ce a făcut Pacepa? Să fi distrus reţele de informaţii pentru care tot noi am plătit? Şi în securitate au fost oameni de bună credinţă care au ţinut piept celor care doreau desmembrarea României.


zem brevis cick
10/02/2009 17:15
Eu cred că singura vină a Monicăi a fost acela de a dori să se facă lumină. A dorit multă lumină şi blestemul întunericului a ajuns-o şi a doborât-o fiindc a fost singură

Marinarul nu va duce nava la liman dacă micimanii trag la măsea şi aşteaptă de la căpitan să facă totul de unul singur. Dacă reuşeşte meritul este al lor deoarece au făcut act de prezenţă, dacă eşuează, la zid cu el. Aşa vreţi să se întâmple?

Un politician, chiar incompetent, dacă face o eroare, are el grijă să cârmesă spre un liman, mai o şpagă, mai o minciună şi iată-l cu faţa curată. Dar un căpitan de vas, nu cred că îşi poate permite o eroare de navigaţie. Acolo greşelile sunt ale dracului de concrete. Asta este diferenţa între un om care lălăie o politică imbecilă şi un om care are raspunderea unui bun concret şi viaţa unor oameni.

Ce încredere pot să am într-un om care în viaţa lui nu a bătut un cui. În familia Krupp, odraslele treceau prin toate meseriile apoi învăţau cum se conduce o fabrică. Învăţau meseriile nu pentru a le practica ci pentru a şti ce să le ceară celor care le practicau. Trăian Băsescu a condus o echipă care avea ceva concret în inventar, şi ştie cum se pune la treabă o echipă, că nu prea are rezultate, a fost lăst vreodată să finalizeze ceva?

Nu răspunde nimeni deoarece, acei oameni gata să facă o treabă bună sunt întotdeauna singuri. Cei mulţi suferă şi aşteaptă ca alţii să le facă treaba. Trebuie să învăţăm să fim solidari cu cei care vor să facă ordine chiar dacă nu ne convin anumite constrângeri.

Acum 30 de ani, la Spitalul din Hunedoara, un pălmaş a mers cu soţia pentru o operaţie. Medicul a pretins o sumă destul de mare, altfel soţia va muri. Pălmaşul a spus: domnule dacă aş avea, aş da fără să ceri, da nu am. Dar dacă soţia mea moare, nu voi veni cu sicriu, voi veni cu toporul. Şi totul a fost OK.

11/02/2009 07:34
Ei, cum e cu Monica Nacovei? Nu o înjură nimeni? Nu o apără nimeni? Merită sau nu ceea ce i-au făcut colegii în ale politichiei?

Cu riscul de a mă repeta, nu trebuie să fim împotriva ţiganilor. Ţigani ca Mădălin Voicu se mândresc că sunt ţigani şi ne duc arta românească peste hotare. Ura trebuie îndreptrată către rromi. Ei se ascund în spatele numelui, să creadă lumea că românii fac toate tâlhăriile şi sunt de tot dispreţul. Chiar şi în Encarta au pus imaginea unor rromi şi nu imaginea unor români. Dumnezeule cât de mult ne dispreţuieşte Europa.

Presă liberă şi independentă, ziarişti curajoşi? Ce glumă sinistră. Cine va subvenţiona această politică liberală? Ia cere lui badea Ion un ban pentru această acţiune şi vezi ce va spune. Mergi la Tăriceanu, la Patriciu, şi mă rog la cine vreţi şi cu banii care vi-i dă construiţi o politică liberală, curajoasă şi incisivă.

Manfred Kets. „oamenii muncesc pentru bani, dar mor pentru o cauza“

„Daca intr-o situatie de austeritate faci nota discordanta, atunci nu mai crede nimeni in ce spui“.

MONEY EXPRESS crede ca, dupa ce-l veti fi ascultat pe profesorul Manfred Kets de Vries, va veti privi cu alti ochi sefii.

Totusi, dincolo de prezentarile oficiale, profesorul de Vries e un actor cu totul special pe scena aglomerata, prea zgomotoasa uneori, a „lideristicii“, cum numeste el insusi literatura despre leadership. Lexicul lui, de pilda, e naucitor: de Vries, omul care conduce centrul de leadership al celei mai importantei scoli franceze de business, INSEAD, vorbeste despre patologia organizatiilor – cum este, de pilda, compania in care lucrati dvs., depresiva, compulsiva, dramatica sau sus picioasa? –, despre visele si „teatrul interior“ al executivilor, despre depresiva corporatie Disney ori despre stilul compulsiv al lui Henry Ford.


Paingule, nu eşti corect, după ce ai condamnat la grămadă pe securişti şi comunişti vii şi îi aperi pe rromi. Ţiganii nu au nevoie de apărare. Câţi muzicieni de valoare are România? Câte tarafuri fac cinste româniei peste hotare?La mine în sat sunt cam 20 de familii de ţigani. Ei şi mulţi alţii nu se supără de loc, unii chiar se mândresc că sunt ţigani. Spune, Mădălin Voicu, Ion Voicu au fost marginalizaţi? Fărămiţă Lambru a fost marginalizat? Tu îi aperi pe acei care în spatele numelui de rrom îşi ascund adevărata identitate, de borfaş, de hoţ. Un ţigan adevărat nu se sfieşte să arate lumii ceea ce este un ţigan corect, muncitor, cinstit, aşa cum spunea Miron Radu Paraschivescu: sunt ţigan şi sunt de cuvânt.

Priveşte în jur şi vezi ţiganii lingurari, vezi ţiganii căldărari, vezi ţiganii cărămidari, vezi ţiganii manelişti; întrerabă-i şi vei vedea că nu le este ruşine să spună că sunt ţigani. Tu aperi rromii la grămadă, cică au fost marginalizaţi. Într-un oraş apropiat, un ţigan potcovar şi-a construit o vilă cum puţine îl pot concura. Crezi cumva că îi este ruşine să spună că este ţigan. Numai domnul Nelu încă de la revoluţie îi susţine pe rromi. Nu cumva şi tu eşti rrom?

Prin naştere primeşti chip de om. Nimeni, văzând de departe nu va spune de ce naţie eşti, vei spune că vine un om. Prin educaţie şi comportament te porţi ca un om sau ca un neom. Tu spui că cine apără se aseamănă cu cel pe care îl apără. Mulţumesc, am apărat şi apăr comuniştii şi securiştii de onoare, demni de respect care au creat şi au lăsat munţi de valori în urma lor. Nu voi apăra niciodată oameni care se aseamănă cu Pacepa şi banda lui, nici ca Emil Hurezeanu sau ceilalţi de la posturile care, de cele mai multe ori ne îngropau în minciuni. Dacă tu îi aperi pe rromi, treaba ta. Cititorii vor judeca singuri şi nu avem cum să-i influenţăm.

Paralelismul este perfect. Tâlhari sunt peste tot.Bine că ai dezvăluit unul din aspectele rromilor, nu a ţiganilor. Acei bulibaşa şi azi îşi spun rromi, se ascund în murdăria existenţei lor morale. L-am cunoscut pe bulibaşa din Lugoj. Nu s-a sfiit deloc să recunoască faptul că este ţigan. În timpul cât am discutat cu el nu a pronunţat cuvântul rrom. În continuare rămân convins că adevăraţii ţigani, se mândresc cu acest titlu şi îl apără, îl feresc de fapte care le-ar păta onoarea de ţigan onorabil. Şi cu asta pun punct la acest capitol.

zem brevis pt Diaspora
12/02/2009 07:57
Cine mă crede părtinitor nu are decât să consulte astrologi şi radiestezişti de marcă şi vor vedea că dl Băsescu este cel mai potrivit pentru locul unde este PREŞEDINTELE ROMÂNIEI şi că nu avem altul mai bun.
zem brevis pt Diaspora
12/02/2009 07:54
Oricât aţi încerca să mă jigniţi nu veţi reuşi. Cel care mă insultă nu dovedeşte decât că este superficial. Sunt singurul care am postat că dl Băsescu este, la ora actuală cel mai potrivit candidat. Am arătat că am analizat şi astrologic şi am spus că dl Băsescu este atât de echilibrat psihic încât nu-l doare nici în cot dacă pierde alegerile. Că singura dorinţă a sa este să-şi facă datoria, că am solicitat să fie sprijinit. Chiar dacă nu-l iubesc pe acest om, rămân la aceeaşi părere: DL BĂSESCU ESTE SINGURUL CANDIDAT POTRIVIT ŞI CĂ NU AVEM UN ALTUL MAI BUN LA ORA ACTUALĂ.
zembrevis
30/01/2009 17:56
Caut să mă fac înţeles. Întrebaţi orice astrolog, dl. Băsescu nu este ahtiat după putere, pur şi simplu îl doare în cot dacă va fi ales sau nu. Omul vrea să-şi facă meseria cât este acolo. Voi care îi înjuraţi pe toţi, aţi iubit pe cineva vreodată? Durerea este că toţi rataţii care au fost la putere, azi critică şi dau indicaţii. Cred că ar fii bine să nu mai iasă pe post şi să-şi verse veninul neputinţei, trădării şi a relei intenţii; toţii avortonii împroaşcă noroi pe oricine le iasă în cale.

zem brevis - clic
12/02/2009 08:06
Destinat special lui: DIASPORA ADEVARATA >>>. BUN ROMAN 12/02/2009 00:39 - te rog citeşte mai cu atenţie opiniile mele. Dacă vrei fă şi click. Citeşte articolele şi mă vei cunoaşte mai bine.

zem brevis
12/02/2009 08:11
Sunt acuzat că nu scriu nimic despre paingu. Ce să scriu? Omul are opiniile lui. Cu unele sunt de acord cu altele nu. Dar nu suport să se dea cu bolovani aşa de-a valma. Ca să scriu aşa murdar cum a făcut-o de atâtea ori ar însemna să cobor sub demnitatea mea.

zem brevis despre Paingu
12/02/2009 08:34
Eu nu îl înjur pe Paingu, din contră îi mulţumesc. Înjurându-l pe preşedinte a reuşit să demonstreze cât de iubit este preşedintele în rândurile diasporei. A provocat un val de proteste din partea prietenilor domnului Băsescu.

zem brevis
12/02/2009 08:38
Dacă vrei să ştii cine sunt prietenii cuiva, nu întreba cine este prieten adevărat. Atacă-l. Prietenii adevăraţi vor sări să-l apere, ceilalţi vor sta de o parte. Voluntar sau nu, aşa a reuşit Paingu să scoată la iveală pe prietenii domnului Băsescu.
Domnule, îţi mulţumesc că mi-ai deschis ochii asupra lui Ceauşescu, a dus o politică imbecilă. Aşa este, nu degeaba l-au aşezat la masă cu ei, şefi de state şi regi. Probabil că şi regina Angliei, preşedintele SUA, preşedintele Egiptului, al Iranului şi mulţi alţii. Probabil că şi ei erau la fel de imbecili, după părerea ta. Singurul care a rămas şi este deştept eşti tu. Bravos moncher. Probabil te-au informat cei de la Europa Liberă. Imbecilul de care spui vorbea şapte limbi, a avut echipe, care din punct de vedere economic şi sportiv, a făcut ca România să fie cunoscută în lume. Citeşte şi tu statistici europene nu te lua după melodii cântate de răuvoitori. Că a trecut timpurile lui, este adevărat, că ai fost victime ale sistemului şi asta este adevărat.
Chestia cu asasinarea unei doamne de către un amărât numit Mailat, mi se pare o găselniţă detul de urâtă. După toate normele lumii, sunt protocoale prin care se stabilesc norme de protecţie a persoanelor de decizie şi a familiilor lor. Oare Italia face excepţie? Cum se face ca soţia unui amiral să hălăduiască pe alei dosnice, cu riscul de a fi jeuită şi violată? Nici nevasta unui ciumete de politician nu umblă brambura. Şi atunci? Oare atât de proşti ne cred pe noi autorităţile italiene? Mai bine s-o lase moartă şi să-l elibereze pe amărâtul ăla care nu este credibil nici ca ţap ispăşitor.


zzzzz
12/02/2009 12:24
Cineva spunea că închisoarea trebuie să fie ceva de groază pentru ca nimeni să nu mai vrea să meargă a doua oră acolo. când pentru un puşcăriaş se alocă mai mulţi bani decât pentru un şomer cu familie, atunci este firesc, pentru mulţi dintre ei, să se străduiască să stea cât mai mlt la puşcărie. La americani sunt condiţii decente, dar mulţi recidivişti preferă să se sinucidă decât să se întoarcă acolo.

zzzzz
12/02/2009 12:24
Cineva spunea că închisoarea trebuie să fie ceva de groază pentru ca nimeni să nu mai vrea să meargă a doua oră acolo. când pentru un puşcăriaş se alocă mai mulţi bani decât pentru un şomer cu familie, atunci este firesc, pentru mulţi dintre ei, să se străduiască să stea cât mai mlt la puşcărie. La americani sunt condiţii decente, dar mulţi recidivişti preferă să se sinucidă decât să se întoarcă acolo.

De unde bani stimabile când ăştia fură tot ce pot, iar ce nu pot fura distrug? Ridică în slăvi pe cei care au dat România pe mâna lui Stalin şi blamează memoria celor care au avut curajul să scoată armata roşie din ţară şi care au plătit cu viaţa pentru curajul lor.

postăti respinse

De unde bani stimabile când ăştia fură tot ce pot, iar ce nu pot fura distrug? Ridică în slăvi pe cei care au dat România pe mâna lui Stalin şi blamează memoria celor care au avut curajul să scoată armata roşie din ţară şi care au plătit cu viaţa pentru curajul lor.

miercuri, 11 februarie 2009

solidaritate?

CINEVA
Cineva nu înţelege de ce, cu toate că sunt atâtea nevoi, lumea nu iese la luptă. Explicaţia poate fi dată pe două căi, sau două motive. S-o luăm pâca-pâca.
Un motiv ar fi acela, că în capitalism vorbim în neştire despre unitate, despre solidaritate, în schimb ne urâm unii pe alţii şi ne încontrăm la nesfârşit. Fiecare doreşte, dacă nu un ciolan măcar un oscior de ros. Nu suntem solidari pentru că nu ne-a ajuns cuţitul la os. Încă mai suntem sub deviza lui “de ce ăla să aibe şi eu nu?”. În mintea multora dintre noi nu încape idea că acel cineva are ce are fiindcă a muncit; sunt prea mulţi îmbogăţiţi prin jaf şi minciună, pentru ca cineva să mai creadă că un trai decent se poate obţine şi printr-o muncă cinstită.
Acest mod de a gândi nu este specific românilor, este specific oricărei fiinţe vii, plantă sau animal, de la virus la elefant. Toate fiinţele luptă, într-un fel sau altul, pentru perpetuarea speciei. Fiinţele devin solidare doar în faţa unui pericol iminent. Priviţi la vecinul cu care a-ţi avut probleme o viaţă întreagă, când îţi arde casa, să-l vezi cum sare să te ajute; nu pentru îi este milă de tine, ci pentru că gospodăria lui este în pericol.
Din punctual meu de vedere, pălmaşii nu sunt destul de flămânzi pentru a se revolta şi asta pentru că guvernanţii sunt solidari, sunt uniţi în a aplica orice metodă în scopul ca flămânzii să nu devină o forţă distructivă. Cel mai periculos este omul care nu mai are nimic de pierdut, cât despre viaţă, o dă bucuros doar pentru a se răzbuna.
În acest sens am să vă spun o anecdotă. Se spune că un patron îl întreabă pe maistru de ce fac angajaţii gălăgie. Păi, spun că salariile sunt prea mici. Mai taie, zice patronul. În ateliere, gălăgie mai mare. Mai taie, zice patronul. Şi astfel trece un timp. Ce se întâmplă de este atâta linişte? Oamenii nu mai fac gălăgie, doar şuşotesc, spune maistrul. Acum putem da de dracu, măreşte-le salariile.
În zilele de azi, ne simţim oarecum bine, unii mai înjură pe Băsescu de parcă el ar putea face un mare nu ştiu ce, îi înjură pe miniştri de parcă pe ei i-ar durea în cot de nevoile neamului, îi înjură pe parlamentari de parcă ei ar fi buricul pământului şi nu mai pot dormi în timpul şedinţelor.
Vă văitaţi de corupţie. Măi fraţilor corupţie a fost şi în Germania, în timpul lui Hitler; corupţie a fost şi în URSS în timpul lui Stalin, când şi pentru o privire se putea ajunge în Siberia şi aveţi pretenţia ca acum şi aici Băsescu să decapiteze corupţia. Un vis atât de îndepărtat încât nici urmaşii urmaşilor noştri nu-l vor trăi. Şi când cineva iese din spital pe biletul de ieşire nu scrie sănătos, scrie ameliorat. Lupta noastră pentru mai bine trebuie să fie pentru a mai reduce din necazurile de zi cu zi. Singura mângâiere este că nu se supără nimeni dacă îl înjuri pe preşedinte, pe miniştri şi pe cine o mai fi. Eşti liber să spui ce vrei, singurul censor este propria conştiinţă. Să devenim mai civilizaţi este pentru ca noi să devenim nişte consumatori din ce în ce mai rafinaţi pentru produse din ce în ce mai sofisticate. Singurul om fericit este acela care îşi cunoaşte limitele şi le acceptă. Se străduieşte pentru mai bine, dar nu luptă, nu face valuri. Cât de firav este firul de rădăcină a bradului, dar în timp şi cu insistenţă, sparge stânca ce se crede de neînvins. Nu ne trebuie tunuri nici dinamită, ne trebuie consens şi să facem continuu o presiune constantă la nesfârşit, pentru ca politicienii să simtă un zid de care se lovesc dar zidul nu se mişcă altfel decât spre progress.

Despre secu si PCR

Marea lălăilă şi ce cred eu.
Am încercat să-mi explic de ce atâta înverşunare împotriva fotei securităţi şi a comuniştilor, şi am ajuns la concluzia că toată această lălăială este pentru a ne deturna aenţia de la adevăr. Adevărul care ne doare este jaful care se produce de 20 de ani încoace şi nici un mare criminal economic, nu a fost condamnat pentru subminarea economiei naţionale. Nu faptul că Monica Macovei a colaborat într-un fel sau altul cu securitatea e important, ci faptul că Patriciu sprijină acţiunile care duc Româmia spre autodistrugere, de râpă. Dar noi discutăm despre comunişti, îi vrem morţi, dar tăcem mâlc la fapte mult mai concrete, distrugerea economiei naţionale, înfometarea poporului, dispersarea geniilor. Când apare un politician doritor să facă treabă, în loc să-l sprijinim, sărim pe el pentru că aşa ne îndeamnă ziarele şi posturile radio şi TV aservite mafiei.
Că nu este şi nu a fost tocmai aşa cum spun lătrăii interesaţi, voi încerca să dau nişte exemple cât se poate de concrete.
Să încep cu securitatea. Oamenii de la securitate, erau împărţiţi în două categorii. Serviciile locale care se ocupau de partea economică. Atunci ca şi acum, erau oameni care voluntar sau involuntar, aduceau deservicii economiei naţionale. Modul de operare era divers. Unii descurajau prin fel şi fel de opinii. Ba că mistrul nu dă categorii de salarizare ca şi cum ar da de la el, ba că nu se ţine cont de condiţiile de muncă, ba că inginerul este prost. În asemenea situaţii, apăreau proiecte de slabă calitate, de cele mai multe ori copiate prost. Producţia, uneori era de proastă calitate deoarece, de foarte multe ori promovările se făceau cu şpagă; nimic nu este nou sub soare. Aptovizionarea se făcea greoi, de cele mai multe ori. Să spună şefii de unităţi din agricultură cum cărau pachetele cu carne de porc pentru a obţine curele pentru combine. Nu era chiar atât de greu cum este acum, de fapt era infinit mai bine. Dar oameni gen Emil Hurezeanu, Neculai Constantin Munteanu şi alţii ca ei, urlau la Europa Liberă, că în România se moare de foame. Ne batjocoreau şi spuneau cât este de dăunător salamul cu soia, şi multe, multe altele. În aceste hăţişuri contrare, cei de la securitate aveau misiunea de a menţine liniştea de care Ceauşescu avea nevoie.
Am să vă dau un caz concret. Undeva, într-un centru de proiectare, un inginer susţinea sus şi tare necesitatea existenţei a mai multor partide. Bineînţeles, securitatea a fost informată. Chemat la SECU să dea cu subsemnatul, şeful a spus: şi eu sunt de acord, dar ce putem face noi doi? Apoi, la locul de muncă s-a convocat o şedinţă de partid. Acolo s-au început nişte atacuri încât aveai impresia că acolo pe loc, vinovatul va fi împuşcat. Şi asta a fost tot, nici măcar în procesul verbal nu s-a menţionat acest subiect.
Este adevărat că au fost şi măgari. În aceeaşi intreprindere, un ofiţer circula cu maşina pe un drum plin de băltoace. Pe marginea drumului era un muncitor care a fost stropit. Nemulţumit l-a înjurat pe şoferul neatent, nu ştia că este vorba de un ofiţer de la securitate. Ofiţerul l-a arestat pe loc, i-a făcut dosar penal şi a fost condamnat la 3 luni închisoare. Când vinovatul a solicitat audienţă la comandant, ofiţerul i-a refuzat audienţa, ba chiar se lăuda cu gestul lui.
Mulţi dintre salariaţii securităţii, îmbătaţi de puterea care o aveau, făceau uneori abuzuti destul de dureroase. Azi nu se repetă aceleaşi măgării în instituţiile statului? De ce să condamnăm la grămadă? Şi atunci ca şi acu în instituţiile statului, şi nu numai, mita şi nesimţirea îşi fac loc pe ici pe colo.
Cât despre activiştii de partid o să vă dau două ecemple. Fostul primsecretar PCR de la Harghita, la revoluţie, localnicii l-au urcat într-un camion, cu bunurile sale. I-au spus: domnule Vasiu, cu dvs. nu avem nimic, mergeţi cu Dumnezeu.
Cînd la Deva, primsecretarul Radu Bălan a fost înlocuit pentru a fi trimis la Timişoara, noul primsecretar a dat naştere la o zicere: a plecat Bălan franzelă şi a venit Ion Cartelă.
Colectivul pe care-l conduceam era destul de restrâns. Cunoşteam pe fiecare dintre ei. Credinţa lor religiosă era respectată. Şi totuşi un oarecare, batjocorea credinţa unui penticostal. Când s-a întâmplat asta în faţa mea, am inerzis categoric gestul de a blama credinţa cuiva. Şt totuşi, imediat după revoluţie, persoana respectivă, pentru a ajunge mai uşor în SUA, a declarat cât de mult a suferit din cauză că l-am persecutat pentru credinţa lui.
Pe scurt. Indiferent de forma de guvernare, peste tot sunt şi oameni buni şi oameni răi, şi creştini adevăraţi şi lichele de toată coma. Când este vorba de oameni, nu trebuie trataţi precum turma dusă la tăiere; trebuie judecat fiecare om şi condamnat sau gratulat pe măsura faptelor sale.

marți, 10 februarie 2009

Monica Macovei

Macovei a făcut ce a făcut şi a plătit. Problema e, dacă a fost cineva alături de ea. Noi, atunci ca şi acum stăm de o parte şi aşteptăm ca problemele noastre să le rezolve alţii. dacă reuşeşte, vrem şi noi, dacă pierde, ce eu sunt de vină? Asta e. Dacă Macovei este un om de valoare, de ce un cunoscut apropiat nu vine aici să ne explice, şi dacă merită, să postă până se roşesc firele internetului. A colaborat cu securitatea¬ ? Dar azi chiar nimeni nu a colaborează cu SRI. Dacă lângă Monica era un terorist, să fi tăcut din gură? Dacă lângă ea era un spion, să fi tăcut? Să fi făcut ce a făcut Pacepa? Să fi distrus reţele de informaţii pentru care tot noi am plătit? Şi în securitate au fost oameni de bună credinţă care au ţinut piept celor care doreau desmembrarea României.

Rromi sau ţigani?

ŢIGANI.
Să vă spun câte ceva despre rromi şi ţigani. În primii ani ai puterii comuniste, ţiganii erau promovaţi în cele mai neaşteptate funcţii. De multe ori, chiar analfabeţi, ajungeau ofiţeri în armată, directori de fabrici, primari prin comune. Erau puşi, în special în acele funcţii unde intrau în contact cu oamenii gospodari, intelectuali, în general cu oamenii avuţi. În aceste funcţii, ţiganii erau de un sadism, care de cele mai multe ori depăşea orice imaginaţie. Cei bătrâni ştiu că în instituţiile de învăţământ superior erau comitetele UTM unde, nu de puţine ori, erau ţigani. Aceştia, de foarte multe ori violau studentele, în special acele studente care proveneau din familii avute sau de intelectuali. După câte ştiu, la Cluj a fost o studentă care a preferat să se sinucidă decât să fie violată.
La sate, ţiganii promovaţi în funcţii, batjocoreau şi jefuiau oamenii mai avuţi ajungând ca mulţi dintre chiaburi să fie trimişi la închisoare, să ajungă la canal şi pe acolo să le rămână oasele. Cunosc un caz despre un doctor în drept, care a fost nevoit să se ascundă în munţi, deoarece un binevoitor, ţigan, i-a spus că în noaptea următoare va fi arestat. Unde se afla doar bunicul meu ştia. Bunicul meu îi administra averea şi avea drept de semnătură în bancă. Bunicul meu mergea acolo în munţi, îi ducea haine şi mâncare ţi îi dădea raportul. Mă rog, povestea este mai lungă, dar mă opresc aici.
Şi în acele timpuri, ca şi acum, ţiganii borfaşi se ruşinau de eticheta care o purtau, aşa că Partidul Muncitoresc Român a interzis să li se mai spună ţigani. Mai ales că peste tot s-a ajuns la punerea semnului de egalitate între comunist şi ţigan. Măi dar rău au ajuns comuniştii că nu mai au pe cine pune şefi decât pe ţigani.
De unde au luat comuniştii cuvântul de rrom, nu ştiu, dar ceea ce ştiu este faptul că foarte mulţi au făcut puşcărie pentru simplul motiv că i-au zis ţigan unui rrom.
De fapt şi atunci ca şi acum, ţiganii de valoare se mândresc că sunt ţigani, şi foarte mulţi nici nu ţin cont de asta. Doar borfaşii şi cei care au najuns la ciolan se simt ruşinaţi de numele de ţigan.
Cam asta este povestea care o ştiu despre ţigani şi rromi.

luni, 9 februarie 2009

Cum văd eu lumea

LUMEA
Cu ani în urmă se spunea că undeva în Europa ar fi un orăşel al geniilor în strategie pe calculator. Sespune că se arunca precum o glumă: hei John ce crezi că se va întâmpla dacă se produce o revoltă în Ungaria? Din acel moment, fiecare dintre tineri se punea pe treabă. Analiza toate conexiunile posibile, se căutau toate liniile de impact şi unde ar duce fiecare stadiu al unei revolte. Astfel se perfecţionau tinerii, care în unele cazuri elaborau strategii pe care mai mari le foloseau.
În acest sens, cred că nu este lipsită de valoare o eventuală analiză a faptului că Statele Unite au acceptat să fie cei mai mari datornici din lume, că treptat, treptat au lăsat în mâinile chinezilor Canalul Panama, o mare marte din Manhatem şi majoritatea marilor porturi. Ceva coc ei de au acceptat ca marea conductă din Alasca să fie pe mâinile arabilor. Care ar fi de fapt raţiunea că se pune o atât de mare bază pe modernizarea armamentului ultrasofisticat. Nici măcar poluarea nu-i mai interesează. Îi lasă indiferenţi imaginea apocaliptică ce o prezintă savanţii lumii, dacă omenirea nu se va trezi şi nu va lua măsuri pentru a trăi în armonie cu natura.
Una dintre ipoteze ar fi aceea că undeva la vârf, un anumit număr restrâns de familii s-au organizat. Pentru ei nu contează naţionalitatea, contează cât de puternic eşti, şi nu neapărat câţi dolari ai. Pe ei nu-i mai interesează proprietăţile, nu-i mai interesează proprietăţile. Singurul lor interes este fericirea pe care ţi-o dă puterea de a hotărâ soarta lumii. Parcă-i văd stând la o masă şi ca fapt divers cineva întreabă; ce spui John, ce mai face plevuşca? Păi să vedem, în România nişte ciumeţi se cred de capul lor şi sunt puşi pe jaf. Hei clin ia dă-le ceva de lucru la puştii ăia. Aş vrea să aflu dacă îi mai lăsăm de capul lor pă cretinii ăia că prea se dedau la jaf. Nu prea cred că este necesar să avem oarece mişcări prin apropierea lui Putin. Mai ştii, poate îi cam miroase a ceva mişcare în aer liber. Ai văzut cum s-a jucat cu gazul.
Bine măi Putin, las-o şi tu mai uşor cu gazul, nu avem nevoie să urgentăm trecerea de la maşinile pe carburanţi la maşinile electrice.
Dar cu China ce ne facem? Acolo este mai delicat. Sunt mulţi şi, după cum spun ei, acolo primează interesele societăţii apoi ale omului. Ce ne facem dacă ne trimit pe cap 500 de milioane de dizidenţi care să ne ceară azil politic? Apoi, Pakistanul, hai să le mai dăm ceva de lucru în conflictul lor cu India.
Bine măi, dar cu Ben Kaden ce ne facem? Păi, ne prefacem că aproape l-am găsit. Da, dar zice că ar fi cazul să-i schimbăm haremul, că ăsta s-a prea învechit. Ce să spun, pune băieţii să caute prin România şi Rusia se spune că pe acolo sunt nişte cadâne date dracului de frumoase şi focoase.
Măi Martine tu ce părere ai, ce ne facem dacă se îngroaşe gluma? Păi să vă spun tot în glumă, ne mutăm în Dubai. Cumpărăm o insulă şi continuăm să ne jucăm cu soarta omenirii. Vorba ceea, după noi potopul.
Şi astfel aceşti supraoameni joacă la popice soarta ţărilor, a popoarelor. Le creează impresia de ţări independemte şi când se cred mai stabile gata, dau cu bila şi mai cade una, două sau mai multe, într-o anumită zonă. Cad, se vaită, se cred revoluţionare după care primesc ajutoare pentru a dezvolta infrastructura. Desigur mărfurile trebuie să circule, ţările făcute vraişte au nevoie de maşini, de mărfuri şi de hrană otrăvită trimisă ca fiind de înaltă calitate. Trimit medicamente care să sprijine diminuarea sănătăţii, şi apoi nu vor mai primi ajutoare în medicamente, ei şi? Nu au decât să le cumpere.
Astfel s-a creat dependenţa de calculatoare, nu se mai poate fără ele; dependenţa de telefoane mobile, fără el am muri; dependenţa de droguri, fără ele chiar se moare; dependenţa de înarmare, de data asta se moare cu ele. Şi astfel marii supraoameni fac ce vor cu soarta oamenilor iar când nu mai ţine cioaca vor face ce a făcut Hitler cu zece minute înainte de a muri. Apoi, cine va supravieţui nu are decât să se descurce.
Iar noi, cei mai de jos ne frământăm să aducem pacea, să construim democraţia, să creem o lume ehitabilă
Să chibzuim, ce poate fi adevărat sau posibil în toată această vrăjeală de mai sus. Nu de alta, dar şi această dilemă poate fi la fel ca şi dilema cu gânditorul de la hamangia despre care nu am ştiut niciodată dacă gândeşte sau se kk.

sâmbătă, 7 februarie 2009

Pt Clujanul

Scrisoare.
Amabil şi distins domn, m-am hotărât să-ţi scriu aceste rânduri, ferite de ochii lumii, pentru că, personal consider că sunteţi un om de înaltă cultură şi nu vreau să dau impresia că vreau să vă instruiesc în oarecare domeniu. Spuneţi că este trist dacă asta este tot ce văd. Fii convins că orfan de război fiind, crescut de oameni săraci şi trecut prin foarte multe necazuri, am avut timp să văd şi să învăţ destule.
În casa mea, întotdeauna s-a cultivat respectul faţă de cei din jur şi faţă de sine. Şi ca să nu se spună că flutur diplomele, spun doar aici despre familia mea. Fiica mea este absolvent al Institutului de Arhitectură din Bucureşti, fiul meu şi-a luat doctoratul în arte plastice, nepotul meu este masterand în arte plastice şi animaţie 2D şi 3D. Despre mine pot să-ţi spun că am şi profesionala, şi liceul şi Şcoala tehnică de maiştri. Am două invenţii, am întâietate în elaborarea de algoritmi pe calculator, modular cu acces spaţial, că în 1976 am elaborat algoritmul care a stat la baza proiectării asistate de calculator pentru articole tehnice din cauciuc precum şi a matriţelor aferente.
Că nu am ajuns să-mi dau seama cu ce te-am întristat sau că nu am ajuns la nivelul de cunoaştere la care doreşti să fiu, asta mă întristează mult. Sper că am câştigat respectul domnului Datcu după felul în care mi-a scris. Eu nu dispreţuiesc pe nimeni cu atât mai mult un om al cărui valoare este atestată de către un organism internaţional.
Nu l-am apărat pe Paingu pentru că îmi este drag, dar am menţionat nişte postări în aşteptarea unor argumente, de ce acele postări ar fi duşmănoase. Nu pun etichete, poate alte postări au fost clonate, poate a fost personale, asta e treaba lui, doar că pein modul meu de a fi eu cred că nu este om destul de prost de la care să nu ai ce învăţa dar nici atât de deştept încât să le ştie pe toate.
Eşti ardelean, sunt moţ de la Alba, cred că numai o eroare de interpretare a ceea ce am postat face ca noi să nu ne înţelegem. Cu respect Rusan Zaharie.A
Scrisoare.
Amabil şi distins domn, m-am hotărât să-ţi scriu aceste rânduri, ferite de ochii lumii, pentru că, personal consider că sunteţi un om de înaltă cultură şi nu vreau să dau impresia că vreau să vă instruiesc în oarecare domeniu. Spuneţi că este trist dacă asta este tot ce văd. Fii convins că orfan de război fiind, crescut de oameni săraci şi trecut prin foarte multe necazuri, am avut timp să văd şi să învăţ destule.
În casa mea, întotdeauna s-a cultivat respectul faţă de cei din jur şi faţă de sine. Şi ca să nu se spună că flutur diplomele, spun doar aici despre familia mea. Fiica mea este absolvent al Institutului de Arhitectură din Bucureşti, fiul meu şi-a luat doctoratul în arte plastice, nepotul meu este masterand în arte plastice şi animaţie 2D şi 3D. Despre mine pot să-ţi spun că am şi profesionala, şi liceul şi Şcoala tehnică de maiştri. Am două invenţii, am întâietate în elaborarea de algoritmi pe calculator, modular cu acces spaţial, că în 1976 am elaborat algoritmul care a stat la baza proiectării asistate de calculator pentru articole tehnice din cauciuc precum şi a matriţelor aferente.
Că nu am ajuns să-mi dau seama cu ce te-am întristat sau că nu am ajuns la nivelul de cunoaştere la care doreşti să fiu, asta mă întristează mult. Sper că am câştigat respectul domnului Datcu după felul în care mi-a scris. Eu nu dispreţuiesc pe nimeni cu atât mai mult un om al cărui valoare este atestată de către un organism internaţional.
Nu l-am apărat pe Paingu pentru că îmi este drag, dar am menţionat nişte postări în aşteptarea unor argumente, de ce acele postări ar fi duşmănoase. Nu pun etichete, poate alte postări au fost clonate, poate a fost personale, asta e treaba lui, doar că pein modul meu de a fi eu cred că nu este om destul de prost de la care să nu ai ce învăţa dar nici atât de deştept încât să le ştie pe toate.
Eşti ardelean, sunt moţ de la Alba, cred că numai o eroare de interpretare a ceea ce am postat face ca noi să nu ne înţelegem. Cu respect Rusan Zaharie.

Răspunsuri2

Pentru Nea arabvrabis nelu sua
Vorbim la trecut, este firesc. Ce respect pot să am faţă de politicienii care ne-au vândut lui Stalin? Pe cât sânge amerindian pluteşte civilizaţia SUA. Câţi afroamericani au slugărit ca sclavi pentru a construi bunăstarea acelei ţări pe care o lauzi? Eu pot să spun altceva despre voi, cei naturalizaţi acolo. Mulţi dintre românii care au ajuns acolo au contribuit la civilizaţia de care şi tu de bucuri. Nu mai blama sămânţa din care te tragi. Aceea este o ţară unde nu trebuie să te duci tu. Dacă ei constată că poţi să le fii de folos te cheamă ei, dacă nu, degeaba eşti lingău; nu prezinţi interes, nu te bagă în seamă.
Din păcate, nimeni nu este interesat ca România să fie o ţară puternică, civilizată, aşa că sprijină politicieni de toată coma, iar dacă totuşi un politician vrea să facă ceva bun, imediat presa interţională urlă şi denigrează.
Concret, în anii 60, 70, chiar şi 80, în magazine erau munţi de ciocolată, carnea era pe alese, pştele oceanic la un preţ de nimic şi totuşi apusul spunea că în Romania se moare de foame. Minţea fără ruşine. La moartea sa, Ceauşescu a lăsat 3 miliarde de dolari în conturile ţării, a lăsat creanţe în Irak, în Iran şi în multe alte ţări. Cei sprijiniţi de voi, au dus ţara la ruină, dar sunt sprijiniţi în continuare. Întreabă-te şi caută răspunsuri la o singură întrebare: de ce americanii ne curtează vizavi de secretele din Bucegi.
Ţine minte, de 2000 de ani vor să ne distrugă, dar suntem un neam al dracului de rezistent. De fiecare dată ne-am revenit. Poate de data asta Dumnezeu va ma fi şi de partea noastră.
Pentru relu lisbon portugal
Măi nea Relu. Nu suntem nici mai buni nici mai răi decât alţii. Suntem ntr-o democraţie tânără, mulţi dintre noi cred că este democratic să fie lăsaţi să facă ce vor. Suntem precum un copil care a crescut desul de puternic să se ridice în picioare, dar nu destul de înţelept să şi meargă; aşa că mereu se poticneşte şi este plin sde julituri şi vânătăi. Este scuzabil şi pentru mas media. Nu prea se pricep la scris aşa că scriu cum se pricep şi caută şi ei să câştige o pâine. Nici o grijă, se pare că începe şi la noi să se facă ordine.

Răspunsuri

Încerc aici să răspund la mai mulţi despre care nu pot spune alte lucruri decât cum îi văd eu că sunt, prin ceea ce exprimă.
john stephen fost ion stefan Patagonia Păcat că Argentinienii nu au descoperit ce fel de specimen eşti. Eu nu am murdărit numele de roman, în schimb tu faci de ruşine Argentina prin modul suburban de a vorbi. O femeie, chiar călugăriţă de ar fi, când îşi ridică poalele în cap, tot curvă se cheamă că este. Dacă vrei să te arăţi ca fiind într-o ţară civilizată, fii civilizat chiar şi atunci când vorbeşti cu dispreţ despre cineva. Tu nu poţi avea atât discernământ încât să recunoşti ceea ce este critică şi ceea ce este murdărie scuipată de un suflet bolnav.
Romina Gattelarii ITALIA Spui că România a fost cândva o ţară, este adevărat, tot atât de adevărat cum se poate spune şi despre Italia că a fost cândva o ţară, din păcate, azi, toţăi europenii nu suntem decât nişte provinciali ai unei ţări mai mari numită UE. Nu iubeşti România? Mă doare în cot. Mi-ai dat tu o felie de pâine? Nu sunt pe acolo româi destoinici? Nu sunt pe acolo italieni cretini? Nu au ei Mafia? Dacă atât te duce capul, să desfiinţezi un neam, cred că acel cap nut e va lăsa să te înneci niciodată, te va ajuta să pluteşti.

PANDARU VASILE Tasmania Indiferent ce vei spune despre mine, tu nu ai argumente nici măcar să mă superi. Se pare că ceva este putred pe acolo şi de acolo ţi se trage. Măi omule, tu în incultura ta poate nu ai auzit de utilajul petrolier românesc, de diamantele de la Timişoara, de Enescu, de Ciprian Porumbescu, de Palade, de Eminescu, de Tărtăria, de Ardeal, despre daci. Mă rog, degeaba spun aici ce spun deoarece pentru tine ar fi la fel ca şi cum ţi-aş scrie în sanscrită. Măi frumosule, nu am fost securest şi nu sunt nici impostor, sunt pălmaş. Şi dacă un pălmaş poate să posteze aici, îţi dai seama că suntem totuşi un neam inteligent? Că avem probleme? Cine nu are? Dar voi de acolo care ne huliţi, în primul rand pe voi vă batjocoriţi arătând că vă trageţi dintr-un neam demn de dispreţ. Cred că ar fi mai bine ca din când în când să te mai uiţi şi în oglindă şi judecă-l pe omul care se vede acolo.

AMALA CORESSE AUSTRALIA Ei nu mai spune. Ce te face să vorbeşti aşa urât.Oare şi chipul tău este la fel precum cuvintele pe care le scoţi? Mă străduiesc din răsputeri să răspund cât mai civilizat chiar dacă unii dintre voi nu o merită. Încerc să fiu decemt şi imparţial, dart tu ce faci? Scuipi veninul neadaptării tale? Să nu spui că uneori nu îţi arde sufletul de dorul pământului unde te-ai născut. Vi aici şi mă insulţi. Pe cine am insultat eu soro? Eu ştiu că acolo sunt oameni civilizaţi, tu nu te numeri printer ei?


zem brevis octavian berciu PORTUGAL
07/02/2009 07:07
Omule, tu vorbeşti aşa deoarece eşti orbit de ură. Tu ştii una şi bună, România nu te merită. Posibil. Ce fel de geniu eşti? Ce ai creat tu pentru omenire pentru ca un neam întreg să nut e merite? Cută şi laudă-ţi neamul. Arată celor de acolo că suntem un neam de viţă veche şi că civilizaţia de acolo, aici îşi are rădăcinile, la Blandiana, la Tărtăria, la Sarmizegetusa, la Hamangia. Când aici se construiau clăsiri cu 2 şi 3 etaje pe acolo urlau sălbăticiunile. Arată-le că în timp ce ei exploatau coloniile, noi eram în calea tuturor vânturilor şi că noi am fost zidul în spatele căruia ei ţi-au clădit civilizaţia.
zem brevis
07/02/2009 06:57
Mă adresez celor din diaspora care vorbesc urât despre România. Cred că voi pentru voi faceţi cea mai urâtă reclamă. Cum puteţi voi ieşi în faţă şi să spuneţi că sunteţi nişte oameni onorabili când afirmaţi că cei rămaşi aici sunt nişte tâmpiţi, cretini, hoţi? Păi bine măi, cum puteţi afirma că sunteţi oameni de valoare când afirmaţi că sămânţa din care vă trageţi este de proastă calitate? Ce minune o mai fi asta? Omul bun care vă credeţi se trage din neamul prost, care ne credeţi. Nu vedeţi că vă daţi cu stângu în dreptul?

joi, 5 februarie 2009

Poza mea


Am vrut să mă văd şi eu pe blog

marți, 3 februarie 2009

Demnitate

Pentru Radu kleksdorp sud Africa. Măi ţâcă, eşti primul care a reşit să mă enerveze. Eu mă refeream la cei care au denigrat poporul român, la cei care urlau la Europa Liberă că mâine vom da mâna cu americanii, la cei care în loc să încerce unirea românilor de pretutindeni îi denigrează. La cei care aici şi-au făcut studiile, pe banii noştri, trec dincolo şi latră că poporul român este un popor de ţigani. Un om demn nu se sesizează, simte şi ştie cui mă adresez. Tu de care parte eşti? De vrei să-mi cunoşti opiniile cite-mi scrierile. Dacă ai fi citit Universul, ai fi văzut ce opinii am. La posturile de radio urlau către români să lupte împotriva sovieticilor că vor veni americanii să ne elibereze. Au luptat până în 1956, dar americanii au venit în 1990. Cui foloseau îndemnurile lor? Făceau România de ruşine că avea 13 miliarde datorii, azi România are 70 de miliarde şi ei tac mâlc. Râdeau de români că mâncau salam cu soia, azi mulţi români ar mânca bucuroşi salam cu soia, dar ajung oare la el.
Mulţi dintre voi, de dincolo ne aduceţi nesfârşite suferinţe prin faptul că nu sunteăi uniţi, nu sunteţi solidari, că ne împroşcaţi cu noroi. Batjocoriţi un sistem care totuşi rămâne în istoria României, nu numai cu crime ci şi cu rezultate, la care de 20 de ani, nici măcar nu putem visa. Acel regim blamat, aşa cum a fost a dat-o pe Nadia Comăneci, pe Ion Ţiriac, pe Ilie Năstase. A dat uzina care ne-a propulsat pe locul unu în lume în utilaj petrolier, pe unul din primele trei locuri în lume în pescadoare. A construit canalul Dunăre-Marea Neagră, a scos armata sovietică din ţară. A construit metroul, Transfăgărăşanul, autostrada Bucureşti-Piteşti. A construit zecile de mii de apartamente pe care eroii de azi nu sunt în stare să le zugrăvească. S-a construit Bicazul, Porţile de fier, şi multe multe altele. Unde au dus România cei de azi? Aţi pus voi umărul la a ne ajuta să ne revenim într-o nouă ordine, o nouă democraţie? Îmi scot pălăria în faţa celor care, dacă nu fac ceva, măcar nu strică. Îmi scot pălăria în faţa celor care fac din naţia română un steag cu care se mândresc.
Am fost şi eu neîndreptăţit, am fost şi dincolo, dar nicioată nu mi-am insultat ţara. A-ţi insulta ţara este ca şi cum ai spune că ai fugit de acasă pentru că mama ta este o curvă. Dacă ai plecat de aici pentru că a fost un regim pe care nu l-ai spuortat nu pentru că era ROMÂNIA. Una este să înjuri un guvern sau un sistem şi alta este să insulţi o naţiune, să condamni un popor. Înjură pe cine vrei, dar nu batjocori realizările unui popor, nu insulta o naţiune, asta este de neiertat. Apoi nu mai pune etichete fără argumente.
Tu de ce nu eşti imparţial? De partea cui eşti de mă jigneşti şi îmi pui în cârcă idei pe care nu le am? Eu vreau să fim uniţi precum ţiganii, precum ungurii, precum multe alte naţii. După câte ştiu, chiar şi americanii, oricât s-ar simţi de nedreptăţiţi, vorbesc cu respect despre ţara lor.
Mai degrabă cred că tu eşti un impostor care nu ştie care este stânga sau dreapta. Chiar toţi din diaspora sunt inteligenţi? Printre voi nu este nici unul trădător precum Pacepa? Printre voi nu este nici un puşcăriaş? De ce generalizezi? Mergi mai jos şi citeşte-mi biografia prescurtată. Dacă ai fi de bun simţ nu ai vorbi ca o ţaţă de mahala; ai vorbi decent şi m-ai combate cu argumente aşa cum o fac eu tot timpul.